מבחן השוואה – ימאהה WR250R לעומת WR250F

דמיינו לכם את הסיטואציה הבאה, אתם מרגישים הרוח נושבת בשערות דרך הקסדה יש לכם המון אנרגיות ובא לכם לעשות איזה גיחה קצרה לשטח להתפרע ובסוף הערב לסיים עם פינג'אן קפה על קצה הר שצופה על רמה מדהימה ביופייה תחת כיפת השמיים מלאת הכוכבים.

נשמע מדהים נכון? יש כמה דרכים להגיע למקומות המבודדים והמדהימים הללו, דרך אחת מהם וכנראה גם המהנה ביותר היא נהיגה בשטח. נהיגת שטח שגורם לכם להנות מכל פנייה, כל אבן וכל עיקול.

בעיקר כשאתה רכוב על לא אחר משאר אחד מסוסי העבודה המטורפים של חברת ימאהה, אבל רגע? באיזה מהם לבחור? בואו נתמקד במשפחת WR250 למשפחה זו יש שני בנים: WR250R ו-WR250F.

 

רקע כללי  – WR250R

נתחיל ב-WR250R בגרסה הדו שימושית. מדובר באופנוע שפשוט בא לעבוד, זהו אופנוע נינוח ומדהים שיודע לתת קצת מהכל. האופנוע מתוכנן כך שניתן לרכב איתו גם בשטח וגם בכביש.

כל האלמנטים של האופנוע מותאמים כך שהם קצת מכל דבר, יש בו קצת מהכביש, קצת מהשטח אבל גם רק קצת מההנאה.

WR250R

 

נתונים טכניים – WR250R

המתלים של האופנוע מותאמים בדיוק לדו השימושיות שלו. טווח התנועה של בולמי הזעזועים עומד על 27 ס"מ בלבד הניתנים לכיוון מלא, אלו משודכים למזלג קדמי הפוך. 

ה-WR250R מגיע עם גלגל קדמי בקוטר של 21 אינץ'. הצמיג הינו ברוחב של 80 מ"מ על חתך 100. הגלגל האחורי מגיע בקוטר של 18 אינץ' עם צמיג ברוחב של 120 על חתך 80.

מערכת הבלימה הינה מערכת הידראולית בעלת דיסק קדמי בקוטר של 250 מ"מ ודיסק אחורי בקוטר של 230 מילימטר. סך הכל אפשר לסכם במשפט אחד: נחמד לכביש, נחמד לשטח, אבל פחות נחמד כשרוצים לדהור לעבר הלא נודע ו"לרחף באוויר", כי הנחיתה תהיה טיפה קשה.

לצערנו, גם בחטיבת המנוע הסיפור דומה, האופנוע מצויד במנוע 250 CC 4 פעימות, מוזרק דלק, מקורר מים, בעל יחס דחיסה של 11.8:1, ממוצע כבר אמרנו?

אחד האלמנטים אשר הופכים את האופנוע הזה לפרקטי לנסיעה בכביש הינו מרווח הטיפולים ההגיוני שמחושב לפי קילומטאראז' ולא לפי שעות מנוע.

 

רקע כללי – WR250F

האח השני במשפחה ויש לומר גם האח הכיפי ומגניב יותר, יודע לעשות דבר אחד בלבד. אבל כשהוא עושה אותו כולם מתרשמים. וכמובן שאני מדבר על לא אחר מאשר ה-WR250F. מדובר על חיית שטח אמיתית, שלא מצליחה להוריד לרוכב את החיוך מהפנים. עם מתלים ומנוע משופרים שגורמים לך לרצות לסחוט את הדוושה עוד ועוד, מתלים שרק מחכים לרגע שתהיה אמיץ ותנסה להתנתק מהקרקע או תנסה לקחת את הפנייה על מצע הכורכר במהירות.

WR250F

 

נתונים טכניים – WR250F

ה-WR250F מגיע עם מנוע 250 CC 4 פעימות, גם הוא מקורר מים ובעל יחס דחיסה מדהים של 13.8:1 עם מזרקים של חברת Mikuni® .

על הנייר הנתון הזה מדהים! בשטח המנוע המדהים הזה מסוגל לתת לנו הרבה מומנט בסל"ד נמוך לעומת אחיו. בנוסף, ביצועי המנוע מאפשרים לנו לגמוע בקלות עליות ושיפועים חדים ולבצע בנגיעת דוושה ווילי. החיוך עולה לי לפני רק מלכתוב את המילים הללו. 

רגע, אבל מה עם המתלים? אז גם שם ימאהה לא השאירה את הרוכב מאחור, WR250F מגיע מצויד בבולמי זעזועים של חברת KYB® האגדית הניתנים לכוונון מלא.

מקדימה נקבל את בולם הזעזועים של KYB  במלוא הדרו עם טווח תנועה של 31 סנטימטר מוצמד למזלג הפוך והבולם האחורי מאפשר כמעט 32 סנטימטר של טווח תנועה, הבטחנו חיית שטח.

באגף הבלמים והצמיגים ההבדלים בין שני חברי המשפחה, הם קצת פחות מרשימים אבל עדיין קיימים, גרסת ה-F מצוידת בצמיג קדמי זהה לגרסת ה-R ובצמיג האחורי השינוי הוא מזערי בלבד, (הקטנת רוחב הצמיג מ-120 ל-110 מ"מ). מערכת הבלמים בין שתי הגרסאות זהה, למעט שינוי קל בקוטר צלחות הבלימה. גרסת ה-F מצוידת בדיסק קדמי בקוטר 270 מ"מ ובדיסק אחורי בקוטר 245 מ"מ.

 

אז מי האח הגדול מבניהם?

שני האופנועים מציגים מידות יחסית דומות עם שינויים מאוד מינוריים. גרסת ה-R הינה באורך 2.17 מטר, רוחב 81 ס"מ וגובה 1.23 מטר.

גובה המושב הוא 93 ס"מ והמשקל הרטוב הוא רק 134 ק"ג. לעומתו, גרסת ה-F שונה רק במקצת מגרסת ה-R כשמידות האורך הינן זהות, הרוחב הינו 82 סנטימטר והגובה הינו 1.27 מטר. גובה המושב הוא 99 ס"מ והמשקל הרטוב הוא 116 ק"ג בלבד. 

 

לחיות איתו

בסופו של יום אם נחזור לסיפור שהתחיל את הכתבה הזו, כיום אנחנו כבר לא צעירים והמעט שיער שעדין נשאר לנו על הראש (ולא עבר לזקן), לא מתנפנף לו ברוח. אם רוכב רוצה באמת להנות מה-WR250F הוא צריך שיהיה לו שטח פתוח להשתולל ולהנות בו מאחורי הבית או רכב ועגלה כדי להגיע לשטח. 

מרווח הטיפולים המצומצם של האופנוע שנמדד על פי שעות מנוע, לא מאפשר לרוכב לצאת לכביש הפתוח ולקרוע את הדוושה כאילו אין מחר. המתלים מותאמים יותר לשטח מאשר לכביש והופכים את חווית הנהיגה על כביש בגרסת ה-F ללא נעימה וזה בלשון המעטה.

כדי להגיע לשלב הרכיבה צריך קודם, להכין את הכלי והציוד ההיקפי לרכיבה, להעמיס אופנוע ששוקל 116 ק"ג על עגלה, לנסוע לשטח, לפרוק את הכלי ולהכין את עצמך לרכיבה. כל זה בשביל להנות במשך שעה-שעתיים ולחזור סחוט מהרכיבה (אך מאוד מרוצה). ואל לנו לשכוח שעכשיו צריך לחזור על כל תהליך ההעמסה, הנסיעה, הפריקה  וניקוי האופנוע לפני האחסון עד סוף השבוע הבא.

כל התהליך הוא פעולה סיזיפית קשה וארוכה שלא מתאימה לכל אחד. מזל שאלוהי הימאהה בראו גם את גרסת ה-R שמשלבת את הטוב משני העולמות. אולי הוא לא האח הטוב לשטח אבל בשבילי הוא האח המועדף.

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
טיפים לרכיבה בטוחה בלילה

כשעליתי בפעם הראשונה, בתור רוכב צעיר להר בנטל באחד מערבי הפסח, הסקתי הרבה מסקנות. רובנו לוקחים את רכיבת הלילה כמובן מאליו. כולנו בטוחים שהיא שוות