BMW F 900 XR לעומת 900 GT של ימאהה – מבחן השוואה

מיחזור הוא דבר נפלא. לוקחים מוצר ישן ונותנים לו שם ושימוש מחודש. מבריק, נכון? אתם בעד מחזור? מצוין, מסתבר שגם העולם האופנועים היצרנים שלו בעד מחזור.

 

מה הקשר בין מחזור ליצרני אופנועים?

יפה ששאלתם, מסתבר שגם יצרני האופנועים ממחזרים. דוגמא טובה לכך היא מחזור אופנועים בין פלטפורמות. אופנוע מסוים שהתחיל בתור נייקד  משמש לפעמים את היצרנים כהשראה לבניית אופנוע טורינג, ספורט טורינג או אדונצ'רר. האופנועים שנציג במאמר זה הם דוגמא מצוינת לטרנד המפוקפק הזה של יצרני האופנועים.

שני האופנועים שעומדים לפנינו היום הם דוגמא יפה לטרנד המחזור, BMW F 900 XR החדש שמבוסס במקור על הנייקד BMW F 800R ו-Yamaha trace 900 GT שהוא צאצא ישיר של האופנוע הנמכר ביותר של ימאהה לשנת 2013, MT – 09 האגדי.

BMW F 900 XR

 

כשדגם מצליח

לפעמים עולם האופנועים נסחף בסערה, למשל במקרה של הונדה שהציגה את אופנוע הגולד ווינג האגדי אי שם בשנות ה-70. הונדה הצליחה כל כך טוב שאני בטוח שלכל רוכב אופנוע אי שם בעולם יש סנטימנטים כלפי האופנוע המדהים הזה. כנראה שגם אנשים שלא מגיעים מעולם האופנועים היו מזהים את אופנוע הטורינג של הונדה.

מדובר היה בסנסציה מטורפת שגררה אחריה תרבות חדשה של רכיבה שעולם האופנועים לא הכיר עד אז. באותה נשימה אפשר להזכיר את סדרת MT של ימאהה. גם היא גררה אחריה באז מטורף.

900 GT

 

כשדגם פחות מצליח

לצערינו לפעמים המצב הפוך, לא כל הדגמים שחברה תפתח יצליחו באותה מידה. אני לא חושב ש-BMW הצליחה אי פעם לגרום ל- BMW F 800R להיות בתודעה של הצרכנים כמו שימאהה הצליחה עם סדרת ה-MT.

לכן, בשביל להחיות את המותג ולא לזרוק את כל הכסף שהושקע בפיתוח, אנחנו כצרכנים קיבלנו מוצר שמוחזר מפלטפורמת הנייקד לפלטפורמת הטורינג. אגב למי שתוהה גם אופנוע ה- BMW F 800R הוא אופנוע ממוחזר. האב הקדמון שלו היה BMW F 800S שייצורו הופסק בשנת 2010.

 

החלק המרגש – המנוע

בחטיבת המנוע והביצועים BMW F 900 XR מביא איתו מנוע בנפח 895 סמ"ק טורי בעל שני צילינדרים המפיק 99 כוח סוס ב-8,500 סל"ד ובעל מומנט מרבי של 8.8 ק"ג-מ ב-6,750 סל"ד.

לעומתו, הטרייסר 900 GT של ימאהה מביא איתו מנוע 3 צילינדרים בנפח 847 סמ"ק המפיק 115 כוח סוס ב-10,000 סל"ד ו-8.9 ק"ג-מ ב-7,500 סל"ד. לשניהם יש צליל יפה בסרק ובמצערת מלאה, אומנם האוזן שלי אוהבת יותר לשמוע את צליל שלושת הצילינדרים המדהים של ימאהה.

 

מכנה משותף

לשני האופנועים האלו יש מספר מכנים משותפים. שניהם מצוידים בגלגלים בעלי קוטר של 17 אינץ', 3 צלחות בלימה בעלות קליפרים – 4 בוכנות מנוגדות , תיבת הילוכים בעלת 6 הילוכים. בנוסף, לשניהם יש צג TFT צבעוני בתור לוח שעונים אולם הממשק של צג השעונים של BMW מרגיש קצת יותר מסובך, אולם הוא גדול בהרבה מהצד של הטרייסר 900.

BMW F 900 XR פרונט

 

Bang for the buck

על הנייר, ברמת הבסיס אופנוע הטורינג של BMW זול בהשוואה ליאמהה. אך, לצערנו התמורה בעבור התשלום לא שווה. מרגיש לנו שרוכב שרוצה להרגיש כאילו הוא באמת רוכב על אופנוע טורינג אמיתי יתאכזב מעט מאופנוע ה-BMW F 900 XR. תכונות שהן סטנדרטיות בימאהה כמו לדוגמא תיקי צד, בקרת שיוט, מעמד אמצעי, קוויק שיפטר, מגן רוח מתכוונן וכו' הן בגדר תוספות ב-BMW.

 

מבחן המציאות – רכיבת מבחן

שני האופנועים כמעט ולא מעבירים וויברציות לרוכב בכל מצבי המצערת. תנוחת הישיבה בשני האופנועים היא זקופה ונוחה לשעות ארוכות של רכיבה. אם כי, אנשים גבוהים ירגישו מעט קלסטרופוביים כאשר הם יושבים על BMW F 900 XR בגלל הכידון הרחב שיושב נמוך, רגליות שממוקמות גבוהה וגובה מושב שאינו ניתן לכיוון. 

בנסיעה ארוכה ורגועה ה-BMW מרגיש מעט יותר ספורטיבי בהשוואה לטרייסר. ה-BMW מחבק את הפניות ומרגיש יציב. לעניות דעתי זו לא מהותו של אופנוע טורינג. בניגוד ל-BMW נראה שימאהה מכירה את כללי המשחק בפלפפורמת הטורינג. הטרייסר הרגיש רך יותר באופן כללי ונח יותר לנסיעה ארוכה בזכות המושב הרחב והרך יותר. אגב גם המורכב אישר זאת ממושבו.

 

אדוונצ'רר או לא אדוונצ'רר, זו השאלה

אופנוע ה-BMW מתהדר בהיותו אופנוע ספורט אדוונצ'ר. אישית הייתי מאוד נזהר עם השימוש במילה אדוונצ'רר. גם בנסיעה בשטח משובש כמו כורכר או חול, הייתי נזהר, במיוחד כאשר האופנוע מצויד בצמיגים בקוטר 17 אינץ' וגלגל אחורי בעל רוחב 180 מ"מ וחתך 55, שיותר מתאימים לאספלט. עם זאת יאמר לזכותו שכאשר הוא על אספלט הוא יודע איך להתנהג.

למרות טווח תנועת מתלים גדול של כמעט 43 ס"מ האופנוע מרגיש קשיח בפניות ובשל מרווח גחון גבוהה יותר ממתחרו הוא יכול בקלות לדלג מעל מכשולים כמו קצוות מדרכה או ענפים בשבילי עפר דחוסים. למרות שה-BMW הרגיש קשיח וספורטיבי יותר חשוב לציין שהמתלים בטרייסר ניתנים לכיוון. הם מאפשרים להקשיח את בולם הזעזועים כך שיתפקד בפניות טוב כמו ה-BMW אם לא יותר טוב ממנו.

 

עיצוב ואיכות בנייה

שני האופנועים מקנים תחושת פרימיום ונראה שהפלסטיקה שלהם לא תדהה או תיסדק בגלל השמש הישראלית הקופחת.

עם זאת יאמר לזכותו של הימאהה, הוא נראה מעט יותר מודרני, בעל קווים חדים יותר בהשוואה ל-BMW שמציג עיצוב שמזכיר במקצת את ה-GS.

 

גזר הדין

אופנוע ה-BMW F 900 XR קל יותר בכמה קילוגרמים ומפיק מומנט כמעט זהה ל-Yamaha Tracer 900 GT. יתרונו של ה-BMW הינה העובדה שהוא מגיע לשיא המומנט בסל"ד נמוך משמעותית מאשר הימאהה.

כתוצאה מכך הוא מרגיש מעט זריז יותר. למרות זאת, כאשר משווים את רמת האבזור בין שני הכלים העוצמתיים האלו היתרון הקטן במחיר ה-BMW מתגמד מהר מאוד ונעלם.

לאחר שמתחילים להבריג את התוספות מתברר שבפועל אנו מקבלים פחות אופנוע בעבור מחיר גבוה יותר בהשוואה לימאהה. גם היתרון בעקומת המומנט מתגמד לאחר התקנת התוספות בשל עלייה במשקל הכלי.

בהתחשב בכך שהספק הטרייסר גבוהה יותר בהשוואה ל-BMW בכ-16 כוחות סוס. הטרייסר הוא המנצח הבלתי מעורער שלנו. 

תוכן עניינים
מחפשים לקנות רכב במימון מלא ?

אצלנו תקבלו את ההחזר החודשי הנמוך בישראל. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
רכב שעבר תאונה
מה חשוב לבדוק בביטוח מקיף לרכב

רכישת פוליסת ביטוח מקיף לרכב מהווה אחת ההוצאות המשמעותיות ביותר הכרוכות בתפעול הרכב והשימוש בו. ההוצאה עבור פוליסות הביטוח השונות לרכב עשויה להגיע במקרים מסוימים