2020 Yamaha MT-03 – סקירה

זה ציפור? לא! זה מטוס? כנראה שלא! זו ימאהה שמנחיתה עלינו את ה-MT החדש עם המנוע האהוב על כולנו, עיצוב שרירי ומשודרג ושינויים משמעותיים במתלים.

 

רוח והיסטוריה

ימאהה מביאה לנו גם השנה אופנוע ברוח ה-MT עם ביצועים חסרי פשרות, נוכחות והמון טכנולוגיה. מותג ה-MT של ימאהה התחיל אי שם בשנת 2006 כאשר זכה לעיצוב חדש והותאם לו מנוע בהשראת ימאהה XT660R. בשנת 2016 ימאהה תכננה את ה-MT 03 מחדש וביססה אותו כגרסאת נייקד של YZF-R3.

 

2020

באוקטובר אשתקד ימאהה הכריזה רשמית על גרסה חדשה לאופנוע האהוב. הובטח מתלה אחורי עם תכונות משופרות, מזלג קדמי חדש אגזוז שיתאים לסדרת ה-MT ועוד שלל מתנות מרהיבות.

2020 Yamaha MT-03

 

אז מה באמת חדש?

עד היום בכל דגמי האופנוע הפנס הקדמי היה באמצע החלק הקדמי כך שהוא נמצא בקו ישר עם הצג. ואז הגיע ימאהה והוכיחה לנו שאפשר לעשות דברים אחרת. בדגם של 2020, בניגוד לקודמו הפנס מחולק לשניים, במקום תאורת דרך בחלק העליון שבו היינו מצפים שיופיע הפנס הראשי מופיעים זוג "גבות" מפסי לד דקים שמוסיפים לאסתטיקה הכללית של האופנוע. מתחתם, מעט מעל הכנף הקדמית ממוקם פנס לד עגול שמוכיח לנו גם כאן את נכונות הביטוי Less is more.

לשלדת ה-MT הטובולרית התאימו השנה מזלג הפוך עם מנח ספורטיבי למדי של 25 מעלות בלבד. למזלג הקדמי שדכו זוג בולמי זעזועים בקוטר 37 מ"מ, בלתי ניתנים לכיוון. שינוי מרענן בהשוואה לשנה הקודמת בה נכחו בולמי זעזועים טלסקופיים בקוטר 41 מ"מ, גם הם של חברת KYB. האמת שהתאכזבנו מעט מבחירת המתלים השנה אבל בואו נהיה ראליים, רוב הרוכבים לא מודעים בכלל לאופציית כיוון המתלה או לא משקיעים בה. כך שלרוכב הממוצע בולמי הזעזועים האלו הם מעל ומעבר.

בולם הזעזועים האחורי גם הוא עבר שינוי מרענן. השנה התברכנו במזלג אחורי עם בולם זעזועים מסוג מונוקרוסס, השנה, בניגוד לדגם של השנה החולפת ניתן לכוון את ה-Preload של הקפיץ. למי שבוודאי התעניין, טווח התנועה של המתלים נותר זהה לדגם של השנה החולפת והוא עומד על 13 ס"מ למתלה הקדמי וכמעט 12.5 ס"מ למתלה האחורי. מספיק לגובה המדרכות הלא פרופורציונאליות של תל אביב.

2020 Yamaha MT-03

 

השנה נראה שימאהה זנחה את הצג האנלוגי משולב דיגיטלי והחליטה להתקדם לעבר העתיד. גרסת ה-MT 03 זכתה בצג שמזכיר מאוד את ה-R3. בכנות לא אתפלא אם זה אותו צג בדיוק. בכל אופן לדעתנו מדובר בשדרוג.

במבט ראשון הצג נראה מינימליסטי מאוד ומתאים לאופי העיצובי של האופנוע אך אל תטעו, הרוכב מקבל ממנו כמויות מידע גדולות ובתוכן: מד סל"ד, אינדיקטור הילוך, מד מהירות, טמפרטורת מנוע, מפלס דלק, שעון, וכל המידע שאמור להופיע במחשב ניהול דרך. 

 

מה לא השתנה?

הצמיגים והגלגלים נשארו באותו גודל של 17 אינץ', רוחב 110 וחתך 70 לגלגל הקידמי ו-17 אינץ', רוחב 140 וחתך 70 לגלגל האחורי. אומנם העיצוב לא השתנה אך לדעתנו, הגלגלים של שנה שעברה יושבים בצורה מעולה על האופנוע וטוב עשתה ימאהה כשהשאירה אותם כפי שהיו.

מערכת הבלימה עדיין נעזרת באותו דיסק יחיד מקדימה ואחורה בקטרים של 298 מ"מ ו-220 מ"מ בהתאמה. אלו משולבים על מערכת ABS שלא ניתנת לניתוק, האמת שהתאכזבנו מעט כי תמיד הרגיש שמערכת הבלימה לא מתאימה.

מידות האופנוע עדיין זהות לשנה שעברה ועדיין מרגישות נכונות ומתאימות. האופנוע מספיק 'רזה' בשביל להשתחל בקלות בתנועה, אך גדול מספיק כדי לא להידמות לאופניים עם מנוע וסמל יפה. בדגמים הקודמים ימאהה קלעה לגובה המושב, למנח הרגליות והכידון. גם השנה הם הצליחו לשמר את ההצלחה הזו. הכיסא מספיק נמוך בשביל לתת לאדם ממוצע בגובה 170 סנטימטר להניח את מלוא כף הרגל על הרצפה בלי להרגיש נטייה קיצונית של האופנוע. המשקל הרטוב (167 ק"ג) ונפח טנק דלק מספק של 14 ליטר נותרו כשהיו בהשוואה לשנה הקודמת.

 

מכונת הריגושים

החלק המעניין בכל הסיפור היה ותמיד יהיה המנוע המשותף גם לאחיו R3. מדובר על מונע מסוג 4 פעימות בעל 2 צילינדרים, מנוע טורי בנפח 321 סמ"ק ויחס דחיסה של 11.2:1, מקורר מים, מוזרק דלק עם 4 שסתומים לצילינדר, המספק 41 כ"ס ב-10,750 סל"ד ו 3.2 ק"ג מומנט ב-9,000 סל"ד.

 

לפרטי פרטים

דגם זה של MT לא חולק את אותה ארכיטקטורה של גל ארכובה עם אחיו הגדולים. הדגמים הקודמים נעזרים בגל ארכובה עם הסט של 90 מעלות. מבנה זה מפחית את האינרציה של החלקים הנעים במנוע למינימום ומשפר את תגובת המנוע. דגם ה-MT 03 נעזר במגל ארכובה בעל הסט של 180 מעלות.

הטלטלים מיוצרים מתהליך שכולל חימום בסביבת פחמן על מנת לייצר מעטפת חיצונית חזקה שמסוגלת לעמוד בהרבה עומס הנגרם כתוצאה מהאצות חדות. הבוכנות יצוקות, והצילינדרים עשויים מאלומיניום DiASil (Die cast Aluminum Silicone Cyilinder) שמספק פיזור חום נפלא על פני הצילינדר וחסכון במשקל בהשוואה למנועי אלומיניום עם תותב ברזל.

 

שורה תחתונה

ימאהה הגיע השנה עם אופנוע שמוכוון לקהל הרוכבים הצעירים שמחפשים את הריגושים הקטנים. העיצוב השנה שרירי מתמיד עם קווים חדים והנדסת אנוש טובה. השינויים בדגם 2020 שמים את ה-MT על המפה גם לרוכבים צעירים וגם לחברה מעט מנוסים זאת בזכות המנוע שנלקח מדגם ה-R3.

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
טיפים לרכיבה בטוחה בלילה

כשעליתי בפעם הראשונה, בתור רוכב צעיר להר בנטל באחד מערבי הפסח, הסקתי הרבה מסקנות. רובנו לוקחים את רכיבת הלילה כמובן מאליו. כולנו בטוחים שהיא שוות

טיפול נכון בשרשרת ושמן מוטול

שרשרת האופנוע הינה המכלול המוזנח ביותר בכל הקשור לתחזוקת האופנוע. גם אני חטאתי בזה מספר פעמים. כמויות התירוצים האין סופיים שאמרתי לעצמי "אין לי כח

מצבר לאופנוע
כמה אמור לעלות מצבר לאופנוע?

האופנוע לא מניע – מה עושים? יכולות להיות לכך מספר סיבות אבל אחת הסיבות השכיחות ביותר היא סיום חיי המצבר. איך יודעים שזו הסיבה, מה