רוכב – אזעקה לאופנוע שלך התקנת כבר?

אחת הבעיות היותר חמורות שרוכבי אופנוע נאלצים להתמודד איתן הן סטטיסטיקת הגניבות העגומה והעצובה של רכב דו גלגלי בישראל – כלי הרכב הללו, בדגש על קטנועים, הם הנגנבים ביותר בישראל וההערכות אומרות כי בכל שעתיים בממוצע נגנב כלי רכב דו  גלגלי. זה כמובן גורר אחריו עניינים אחרים כמו העלאת תעריפי הביטוח המקיף לאופנוע, בגלל רמת הסיכון הגבוהה, וגם החמרה בדרישות של חברות הביטוח כדי שהן בכלל תסכמנה לבטח את הכלי.

על אף המגרעות הללו, רכב דו גלגלי נחשב עדיין לפתרון מעולה וזול יחסית להתניידות בתוך העיר, וגם מחוצה לה, בין הפקקים האינסופיים ועומסי התנועה הבלתי נגמרים. לכן, אופנועים וקטנועים הם גם כלי רכב פופולרי מאוד ורבים מהרוכבים מקבלים על עצמם את הדין ומשקיעים במיגון לאופנוע, לפעמים לא פחות ממה שהשקיעו על הכלי עצמו. אחד הפתרונות הללו הוא אזעקה לאופנוע.

אופנוע כבד

אזעקה לאופנוע כבר מזמן לא נחשבת למותרות או למשהו שמתקינים רק אם יש לכם כמה שקלים עודפים בכיס. מעבר לדרישת החובה של חברות הביטוח, מדובר במערכת שתפקידה להתריע בזמן אמת על כל דבר שקורה בסביבת האופנוע שלכם, וכן לספק הגנה ראשונית מפני ניסיונות גניבה. בצורה הכי פשוטה ניתן לומר שרוכב שלא מתקין אזעקה לאופנוע שלו, חשוף הרבה יותר לסיכוני גניבות ונזקים שעלולים להיגרם לכלי שלו, כאשר הוא לא נמצא לידו.

גם חברות הביטוח הבינו זאת, וחלקן הגדול מחייבות התקנה של מערכת אזעקה לאופנוע כתנאי מקדים לעריכת הביטוח. לא לכל דגם, ולא בכל מקרה, אבל בהחלט לדגמים הפופולריים יותר קיים תנאי כזה שרוכבי אופנוע נאלצים לקבל בהכנעה כדי להמשיך ולרכוב גם בשנה הבאה על האופנוע או הקטנוע בכל מקור בין הפקקים בדרכם לעבודה.

עוד חשוב לומר כי מערכות מיגון, ובראשן אזעקה לאופנוע, הולכות ומשתכללות בדיוק כמו יכולות הגנבים שמנסים להערים עליהן. אם פעם אזעקה לאופנוע היתה כזו שרק מזהה תזוזה של הכלי וכתגובה משמיעה רעש בלתי נסבל (שאפשר לנטרל די בקלות), כיום האזעקות הן שקטות ולא מרעישות, זה גם בהתאם לחוק חדש שהתקבל, אבל יותר מכך – הן מתריעות אצל הרוכב ולא רק על הכלי עצמו. אזעקה חכמה לאופנוע, כמו אזעקת ביפר, מבוססת על גלאי זעזועים שיודע לזהות כל תנודה חריגה באופנוע ולדווח על כך מידית לבעל הכלי באמצעות השלט.

וכך, גם אם הרוכב נמצא בישיבה בקומה העשירית של בניין משרדים והאופנוע שלו נמצא בחניון בקומה 2-, עדיין – במידה ומותקנת עליו אזעקת ביפר כמובן – הוא יוכל לקבל אינדיקציה בזמן אמת במקרה שמתבצע ניסיון לגנוב, לגרור או להזיז את האופנוע ממקומו.

כך או כך, בין אם תבחרו באזעקת ביפר או בסוג אחר של אזעקה – חשוב לזכור כי מערכות מיגון לאופנוע, קל וחומר אזעקה, הן חלק בלתי נפרד מהכלי שלכם, בדיוק כמו מנעול, כיסוי וקסדה. כל יום שעובר מבלי שהתקנתם אזעקה לאופנוע שלכם, הוא יום שבו גדל הסיכוי שתתעוררו בוקר אחד ובמקום שבו החניתם את האופנוע תמצאו רק את שרידי המנעול שקשר אותו. לא חבל?

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
רכב עם חיישנים
3 טכנולוגיות בטיחות לרכב

שמירה על בטיחות הנהיגה היא אחד מהאתגרים המורכבים ביותר לביצוע. חייבים לשמור על איזון עדין בין תחושה של אחריות אישית של הנהג, לבין אכיפה מוגברת