ידידותי ויעיל לסביבה: עלייתם של בתי ספר לנהיגה עם רכבים מבוססי סוללות

בשנים האחרונות בתי ספר לנהיגה מלמדים לנהוג ברכבים מבוססי סוללות חשמל בשל העלייה במכירות הרכבים החשמליים התורמים לאיכות הסביבה. המאמר יעסוק בנושא זה.

 

היתרונות של לימוד נהיגה על רכב מבוסס סוללות

רכבים מבוססי סוללה הם רכבים חסכוניים, נטענים וידידותיים לסביבה. על אף זאת הם עדיין נחשבים ליקרים בארץ, אך לא מעט אנשים כבר רוכשים אותם. בשל העלייה החדה של רכבים מסוג זה, משרד התחבורה אישר לבתי ספר לנהיגה ללמד על רכבים אלו ואף לקבל הסברים עליהם גם אם לומדים לנהוג על רכבים סטנדרטיים.

יחד עם זאת, בבתי הספר לנהיגה מסבירים לתלמידים את ההבדלים בין ההנעה והנהיגה של הרכבים הסטנדרטיים לעומת הרכבים החשמליים, גם שלומדים לנהוג ברכבים מבוססי סוללה ולא מתכננים להחזיק רכבים כאלו בזמן הקרוב. אחד מבתי הספר שהתחילו עם הפרויקט באישור משרד התחבורה הוא שרייבר לימוד נהיגה כאשר יצאה התקנה בינואר 2021.

כלי רכב בבתי ספר לנהיגה

כיצד לומדים לנהוג על רכב מבוסס סוללה?

שיעורי נהיגה על רכב מבוסס סוללה כוללים חומר תיאורטי המסביר מהו רכב היברידי, מהו רכב מבוסס סוללות באופן חלקי או מלא, כיצד טוענים אותו, כיצד מניעים אותו ותיאור מקיף של כל המערכות אותן הוא כולל. התלמידים יתנסו כאמור בנהיגה על רכב מבוסס סוללה בין אם בנסיעה קדימה, נסיעה אחורה וחנייה ובין אם בזינוק בעלייה.

ההבדל בין רכב מבוסס סוללה לרכב רגיל הוא העובדה שמדובר על רכב מאיץ ולכן יש לנהוג בו בעדינות. בנוסף, לרכב מבוסס סוללה יש מנוע הנכבה באופן שונה מרכב רגיל. כלומר, אם רכב רגיל נכבה בעת עמידה, הרכב החשמלי נכבה באופן שונה ומאחר והמנוע שלו שקט עלולים לשכוח לכבות אותו.

כלי רכב בבתי ספר לנהיגה

באילו סטנדרטים צריך לעמוד בית ספר לנהיגה כדי ללמד על רכבים מבוססי סוללה?

ראשית, בית ספר לנהיגה ששואף ללמד על רכבים מבוססי סוללה, צריך שיהיו לו רכבים כאלו. שנית, עליו לחייב את מורי הנהיגה שלו להיות בקיאים בסוג רכבים אלו ולשלוט בתוכנית הלימודים של משרד התחבורה על בוריה. כדי שלבתי הספר לנהיגה תהיה הצלחה הם יצטרכו להיות מעודכנים בכל שינוי בתוכנית הלימודים ורצוי שיהיה להם ידע על מערכת בטיחות אקטיבית באופן כללי.

 

כיצד לימוד על רכבים מבוססי סוללות יהיו יעילים לתלמידים?

הלימוד בבית ספר לנהיגה ,בין אם על רכב מבוסס דלק ובין אם על רכב מבוסס סוללות משליך על הנהיגה העתידית של התלמידים ואף משפיע על הבחירות שלהם. לפיכך, תלמיד הלומד על רכב מבוסס סוללות, סביר להניח שגם ירכוש רכב כזה לאחר שיסיים את לימודיו בהצלחה. לסיכום, למורה נהיגה יש יכולת להשפיע על תלמידיו באמצעות לימוד והסברים על היתרונות של רכבים מבוססי סוללה ועל הבטיחות בנהיגה הזהה בכל סוג של מכונית.

כלי רכב בבתי ספר לנהיגה

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
רכב
קסדת Schuberth C4 Pro – ביקורת 

הרומן בין חברת Schuberth (שוברט) וקסדות החל בשנת 1922 בעיר בראונשוויג שבצפון גרמניה. החברה החלה לייצר קסדות קרב למיליציה הגרמנית. בהמשך הם החלו לייצר קסדות

המדריך לקניית קסדה חדשה

אמצעי הגנה לרוכב האופנוע הם ללא ספק המוצר שרוכבים מזלזלים בו הכי הרבה. רוב הרוכבים לא משתמשים בביגוד רכיבה כלל. ומעטים הרוכבים המשתמשים במיגון המכיל