קסדת Schuberth C4 Pro – ביקורת 

הרומן בין חברת Schuberth (שוברט) וקסדות החל בשנת 1922 בעיר בראונשוויג שבצפון גרמניה. החברה החלה לייצר קסדות קרב למיליציה הגרמנית. בהמשך הם החלו לייצר קסדות לענף התעשייה והבניה ואף לנהגי פורמולה 1 ולבסוף הם גם הגיעו לעולם האופנועים. נכון להיום לחברת שוברט הגרמנית יש ניסיון של למעלה מ-90 שנים בייצור קסדות מיגון.

שוברט נכנסה לראשונה לעולם מרוצי הפורמולה 1 בשנת 2000 כאשר יצרה את קסדת ה-QF1. הקסדה שימשה את ניק היידפילד – נהג הפורמולה של חברת BMW Motorrad. שוברט יצרה קסדה שהייתה בטוחה יותר ו קלה בהרבה במשקלה משאר הקסדות באותם זמנים. בנוסף היא שילבה בתוך הקסדה מסנני אוויר לסינון האבק. שוברט שאבה את ההשראה שלה לפיתוח הקסדה הזו מההתאונה שמיכאל שומאכר עבר במהלך הגראנד פריקס הבריטי בשנת 1999.

מאז הפריצה שלה לעולם הפורמולה אחד בשנות ה-2000 היא הפכה לשם דבר בעולם הספורט, זאת היות וכל הקסדות של שוברט נבדקות במנהרת רוח כדי לבדוק את התכונות האווירודינמיות שלהן. מיכאל שומאכר משמש כיועץ לארגון, מספר לא מבוטל של נהגים מקצועיים משתמשים בקסדות של שוברט במרוצים.

 

מקצועי הבחור

במבט ראשון גרסת ה-Pro של Schuberth C4 נראית דומה לגרסה שקדמה לה, אך עם זאת רושם ראשוני עלול להטעות. במבט שני, ישנם כמה שינויים במבנה הקסדה אשר שיפור את הנוחות שלה ואת התאמה שלה לראש הרוכב. שוברט אף הגדילו ושילבו פידבק מהקהילה ופתרו חלק מהתלונות של הרוכבים.

 

מאפיינים יבשים

Schuberth C4 Pro משתמשת באותם מאפיינים אווירודינאמיים מצוינים של קודמתה. תהליך הייצור שלה גם כן זהה, היא מיוצרת בתהליך הנקרא Direct Fiber Processing shell. בתהליך זה רובוט חותך יריעה אינסופית של פיבר גלס ומתאים אותה לתוך תבנית. לאחר מכן, הרובוט ממלא את התבנית בשרף ודוחס את יריעת הפיבר גלס בכדי לייצר מעטפת קלה וחזקה מאוד.

גרסאת ה-Pro חולקת גם מאפיינים נוספים עם קודמתה. למשל: משקף ענקי עם פינלוק (המשמש להתקנת משקף פנימי נגד אדים), משקף שמש אינטגרלי. בנוסף הקסדה מכילה הכנה מובנית לדיבורית של Senna SC1, ההכנה כוללת זוג רמקולים ומיקרופון חבויים בקסדה. בקודקוד הקסדה ממוקם פתח אוורור גדול. 

בגרסת ה-Pro, בניגוד לקודמתה קיים פילטר הניתן להסרה. תפקידו של הפילטר הזה הינה להגן על מעבר האוויר מפני חרקים תועים.

 

מנגנון הנעילה

קסדת ה-C4 Pro היא קסדה נפתחת. מנגנון הפתיחה של כל קסדה מהסוג הוא עקב אכילס שלה. מנגנון הנעילה משמיע קליק חזק ונעים לאוזניים בזמן הסגירה. אך, לרוע המזל פתח האוורור שמתחת למשקף נפתח ונסגר לעיתים בלי רצון כאשר סוגרים את המנגנון חזק מדי. מודים שקצת התאכזבנו ממוצר המוגדר כפרימיום ועוד של חברה כמו שוברט.

 

כוכבי בטיחות

בהתאם לרוב הקסדות הנפתחות בשוק הקסדה הזו לא מרוויחה תוצאות מרשימות מידי במבחן הריסוק של SHARP. קסדה זו קיבלה רק שלושה כוכבים. היא מספקת הגנה ברמה גבוה בחלקו האחורי והעליון של הראש ובמצח אך, מאכזבת באזור הרקות.

 

מה נשתנה הדגם הזה?

גם בדגם ה-Pro אנחנו עדים לריפודים פריקים מסוג CoolMax כמו בדגם הקודם. הפעם נראה ששוברט שמעו לתלונות המשתמשים וערכו בהם כמה שינוי. הריפודים מרגישים טוב יותר על הראש וכתוצאה מכך נוצרת תחושה שהקסדה נועדה להיות שם כמו כפפה ליד. בדגם הקודם הרגשנו עומס גדול מדי בנקודות הלחץ של הקסדה, בעיקר באזור עצמות הלחיים. בנוסף, הריפוד שעוטף את רצועת הסנטר של הקסדה הוארך בדגם ה-pro, כך שאין יותר מגע בין רצועת הסנטר ובין העור של הרוכב.

דגם ה-Pro זכה לשינוי מהותי בהכנה של מערכת הדיבורית מתוצרת Senna. הרמקולים דקים יותר. ועל כן השקעים שנועדו להכיל אותם שטחיים יותר. בנוסף גם התא שמכיל את הבקר והסוללה של הדיבורית שונו. בזכות שינוי זה בידוד הרעשים השתפר. לצערנו אנחנו עדיין חושבים שמיקום יחידת הבקרה מקשה מאוד על שימושה בזמן רכיבה. התאכזבנו מעט שגם בדגם הנוכחי שוברט לא ביצוע את השינויים הדרושים כדי להעביר את הבקר מאזור העורף אל צד הקסדה.

 

כקסדה לנשים

לעומת אביזרי מיגון אחרים, מבנה הראש של האישה אינו שונה משמעותית מהמבנה של הגבר ולכן לא קיימים דגמים שונים לנשים ולגברים. עם זאת, כמו כל גימיק, חברות רבות מייצרות קסדות בצבעים המוגדרים "נשיים". במגוון הצבעים הקיים לקסדת ה-Pro לא מצאנו גוונים שהיינו מגדירים ספציפית כנשיים. עם זאת, חלק גדול מהגוונים והסגנונות של הקסדה מתאימים לשני המינים ואני בטוח שנשים רבות יתלהבו מהן (לפחות זה מה שאשתי אמרה). 

 

בשורה תחתונה

קסדת ה- Schuberth C4 Proבנויה בצורה טוב מאוד, רעשי הרוח קטנים יחסית לקסדות האחרות, הריפודים פריקים, היא בעלת דיבורית אינטגרלית, משקף שמש ופינלוק. כל אלו מפנקות מאוד את הרוכב. נוסף לכך גם איכות ההרכבה של הקסדה מצוינת. לא ציפינו לפחות מקסדת פרימיום מתוצרת שוברט.

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
המדריך לקניית קסדה חדשה

אמצעי הגנה לרוכב האופנוע הם ללא ספק המוצר שרוכבים מזלזלים בו הכי הרבה. רוב הרוכבים לא משתמשים בביגוד רכיבה כלל. ומעטים הרוכבים המשתמשים במיגון המכיל