כמה אמור לעלות מצבר לאופנוע?

האופנוע לא מניע – מה עושים? יכולות להיות לכך מספר סיבות אבל אחת הסיבות השכיחות ביותר היא סיום חיי המצבר. איך יודעים שזו הסיבה, מה אפשר לעשות כדי להאריך את חייו וכמה עולה להחליף אותו? ריכזנו לפניכם את כל מה שחשוב לדעת.

 

איך יודעים שהגיע הזמן להחליף מצבר?

לפני שנדבר על עלויות, חשוב להבדיל בין מקרים בהם צריך להחליף מצבר לאופנוע לבין בעיות ותקלות אחרות שיכולות לצוץ ולכן חשוב לתת לאיש מקצוע לבדוק את האופנוע טרם הזמנת מצבר חדש. ובכל זאת, יש כמה סימנים שאם נתקלתם בהם, סביר להניח שאכן זהו המצבר שסיים את חייו וצריך להחליפו בחדש:

  • אם תאריך התפוגה המוטבע על המצבר עבר.
  • הנעה ארוכה במיוחד ו/או מלווה בקולות "תקתוק" או השתנקות.
  • פנסים מרצדים עם או בלי ירידה בעוצמת האור.

מצבר לאופנוע

תאריך תפוגה? קצת על אורך חיי מצבר

כפי שציינו, על כל מצבר מוטבע תאריך התפוגה שלו, בו תמה האחריות עליו. אך באופן טבעי, חייו יכולים להיות ארוכים יותר מתאריך זה, כתלות במספר גורמים כמו סגנון הרכיבה שלכם, האם אתם שומרים על תחזוקה נאותה ומקפידים על טיפולים תקופתיים ומהי תדירות השימוש בכלי רכב. בגדול, מדובר על פרק זמן שנע בין שנה וחצי לשנתיים.

אם תרצו להאריך את חיי המצבר יש כמה דברים שתוכלו לעשות:

  • טיפולים תקופתיים.
  • ניקיון חלקי האופנוע החשופים, לרבות חיבורי המצבר (שימוש בחומרים נגד קורוזיה).
  • ניתוק המצבר בתקופות ממושכות בהן הוא לא מונע.

 

כמה עולה מצבר לאופנוע?

אם אתם זקוקים למצבר חדש, כדאי לקנות אותו אצל ספק ותיק ומקצועי, כמו סופרבייק אביזרים לאופנוע שמציע מצברים איכותיים של החברות המובילות בשוק וכמובן – אחריות.

מחירו של מצבר חדש, כולל החלפה ואחריות עומד בממוצע על 350-700 ש"ח (המחירים הזולים יחסית, 350-500 ₪ מתייחסים לקטנועים עד 125 סמ"ק) ואם תרצו לקבל את השירות בביתכם, יגבו מכם תוספת סמלית של כ-100 ₪ – ללא ספק שווה את החיסכון בזמן וההתעסקות מצדכם.

מצבר לאופנוע

מה נחשב מצבר איכותי?

מצבר הוא הכוח המניע שבלעדיו לא תוכלו להגיע ממקום למקום ולכן חשוב להשקיע במצבר איכותי ובמקביל, להקפיד על תחזוקה נאותה. כך תרווחו בין מועדי ההחלפה ולאורך זמן תחסכו לא מעט כסף.

מצבר איכותי מושפע מכמה גורמים והשקלול שלהם ביחד. בין היתר:

  • המותג (החברה המייצרת).
  • סוללה – קיבולת, מתח ואורך חיים.
  • סוג הסוללה (החומר ממנו היא מיוצרת).

דבר נוסף שכדאי להתייחס אליו הוא נושא האחריות – הן מצד החברה המייצרת והן מצד הספק שמוכר לכם את המצבר.

לסיכום, החלפת מצבר איננה עסק יקר אך אם תשמרו עליו כמו שצריך, תוכלו לחסוך לאורך השנים כסף רב, אותו תוכלו להשקיע ברכישת ציוד מקצועי שישדרג לכם את חוויית הרכיבה.

מצבר לאופנוע

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
טיפול נכון בשרשרת ושמן מוטול

שרשרת האופנוע הינה המכלול המוזנח ביותר בכל הקשור לתחזוקת האופנוע. גם אני חטאתי בזה מספר פעמים. כמויות התירוצים האין סופיים שאמרתי לעצמי "אין לי כח