כשאתה נוסע פשוט תיסע – עבירות אפשריות בזמן נהיגה

הוצאתם, כמו כולם, רישיון ברגע שיכולתם מבחינת הגיל והחוק? אתם נוהגים כבר עשרות שנים ועושים את זה בצורה אוטומטית? אם כך, כדאי שתדעו: דווקא הנהיגה האוטומטית עלולה להיות מסוכנת, והאמת היא, שיש אינספור עבירות אפשרויות בזמן נהיגה.

 

העבירות הקטנות שעלולות להוביל לתאונה חמורה

מעבר לכך שכולנו רגילים לנהוג, אנחנו גם רגילים, הרבה יותר מידי, להשתמש בטלפון הנייד. הבעיה היא כששתי הפעולות האלה מתחברות ביחד, ואם אתם מחפשים מידע נוסף בנושא דו"ח על טלפון, אין ספק שתמצאו שלל מאמרים בנושא. מעבר לכך שאתם עלולים לקבל דו"ח שמן מאוד על שימוש בטלפון בזמן נהיגה, זה פשוט מסוכן מאוד. אנשים כלל לא מודעים לעניין הזה, כי הם רגילים כל כך להשתמש בטלפון הנייד, אך אתם לא תאמינו כמה הוא מסיח את דעתכם מהפעולה העיקרית שאתם עושים: נהיגה. מחקרים רבים מראים שלא מעט תאונות מתרחשות מידי שנה ברחבי העולם בגלל שימוש בטלפון בזמן הנהיגה. לכן, לא רק שכדאי לשנות את ההרגל הזה כדי לא לקבל דו"ח, אלא מדובר כאן גם על עניין של חיים ומוות וחשוב מאוד להיות ערים לכך.

 

נהיגה במהירות מופרזת

עוד עבירה שלא פעם אנשים עוברים בלי לשים לב בכלל, היא נהיגה במהירות מופרזת. אנשים נוהגים כאשר אמוציות רבות משפיעות עליהם, בין אם זה הרצון לא לאחר, להרשים מישהו שנמצא אתנו ברכב, חוסר סבלנות בסיסי או אינספור רגשות אחרים. חשוב מאוד להבין שיש לכך השלכה חמורה על הנהיגה שלכם ועל עתידכם, כי לא מעט תאונות מתרחשות בכלל מהירות. לכן נהוג לומר – כשאתה נוסע, פשוט תיסע, ותעשה את זה בהתאם לחוקים.

 

תמרורים ורמזורים

כפי שאתם יודעים, התמרורים והרמזורים בדרכים קיימים כדי לעשות סדר בדברים. אנחנו רוצים לדעת למי יש זכות קדימה ולא לעמוד בפקקים מיותרים. עם זאת, ולמרות שכולנו מבינים את החשיבות של כלי העזר האלה, בפועל לא מעט אנשים מזלזלים בהם. יותר ויותר אנשים עוברים גם באדום, פשוט כי נדמה להם שאף אחד לא מגיע באופק, ולא אחת זה מסתיים בתאונות קטלניות. כמו כן, לא מעט נהגים לא טורחים לעצור בעצור, וגם במקרה כזה התוצאה עלולה להיות חמורה. לכן, אם נחזור לאמירה הבסיסית של "כשאתה נוהג פשוט תנהג", נרצה להזכיר גם את הנקודה של רמזורים ותמרורים. הם נמצאים שם בשבילכם ואפילו אם התוצאה תהיה בסך הכול דו"ח שמן, למה לכם להסתבך במצב כזה? בדרך כלל עבירה באור אדום תגרור גם נקודות, וכידוע, אם תעברו מספר מסוים של נקודות תצטרכו לעשות קורס נהיגה מונעת. אל תשכחו: הדברים הם בידיים שלנו ואין ספק שאם נקדיש יותר תשומת לב לעניין, נוכל לנהוג הרבה יותר בבטחה.

מחסום

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך