מי יקבל את הרכב בגירושין?

במסגרת חלוקת הרכוש שנקבעת במהלך הגירושין, עולה לא אחת השאלה: מי יקבל את הרכב לאחר שהחבילה מתפרקת?

התשובה כמובן, תלויה בהלכות המשפטיות שנבדקות בכל מקרה לגופו, אבל אין ספק שישנה חשיבות מכרעת גם למומחיות והבקיאות המשפטית של עורך הדין, שתעזור במקרים של סכסוכים ומלחמות קשות בנוגע לרכוש.  

 

חלוקת רכוש בהליכי גירושין

כל גירושין יהודיים שנערכים כלפי בני זוג שהתחתנו כדת וכדין, נידונים בבית הדין הרבני או בבית הדין לענייני משפחה, כאשר הבחירה נתונה לזוג עצמו ואם לדייק, לצד הראשון שמגיש את התביעה במצבים של מחלוקות וסכסוכים.

זוגות שנישאו עד לתאריך 1.1.1974 – חלוקת הרכוש המשותף לפי חזקת השיתוף. חזקה זו קובעת שבני הזוג שווים בנכסים שצברו, גם אם לא השקיעו את אותם הסכומים ברכישתם. כל עוד הצדדים חיו יחד וניהלו יחד משק בית משותף – יש לחלק ביניהם שווה בשווה את כל רכושם.

זוגות שנישאו החל מתאריך 1.1.1974 – חלוקת הרכוש המשותף לפי חוק יחסי ממון. חוק זה שואף לאזן את המשאבים בין הצדדים ולהשוות את הנכסים שכל אחד מהם מחזיק, לרבות תשלום הפרשים בין הצד שמחזיק יותר לצד שמחזיק פחות. בחוק נכללים נכסים משותפים ונכסים אישיים של כל צד, אלא אם נוצר בעבר הסכם ממון שקבע כיצד תוסדר חלוקת הרכוש בדרך אחרת.

 

אז מי מקבל את הרכב?

התשובה כמובן תלויה במכלול רחב של משתנים ובנסיבות האישיות של כל מקרה לגופו.

אם קיים בין הצדדים הסכם ממון – כבר ידוע מראש לאור האמור בהסכם, מי מהצדדים מקבל את הרכב.

אם לא קיים הסכם ממון ותחול חלוקת משאבים לפי חזקת השיתוף או חוק יחסי ממון, מתן הרכב לאחד הצדדים ישתנה על פי המקרה. זוהי הסיבה שחשוב מאוד לנהל את הליך הגירושין ובייחוד את נושא חלוקת הרכוש באמצעות עורך דין מומחה לדיני משפחה.

 

מקרה לדוגמה: הרכב נמסר לאישה כחלק מהמזונות

במקרה שנידון בבית המשפט לבית המשפחה, התגלעו סכסוכים עמוקים בין בני זוג שנפרדו והמשיכו להתגורר באותה הדירה במהלך הגירושין. כל צד ניסה "למשוך" לכיוון שלו וסירב לעזוב את הבית מיוזמתו. מלחמת ההתשה הגיעה לשיאה כשסוגיית הרכב המשותף עלתה. הזוג חלק מכונית אחת שהייתה רשומה על שם הבעל, אך מאחר ושניהם עובדים באותו אזור ובשעות דומות, הבעל נהג להסיע ולאסוף את אשתו מעבודתה לאורך כל הזוגיות.

בית המשפט קבע שאין לשנות לאישה את הרגלי החיים שהייתה מורגלת אליהם, למרות שהרכב לא רשום על שמה. הצדדים חויבו להתחלק ברכב על בסיס שבוע-שבוע: בשבוע האחד הרכב יהיה ברשות האישה ובשבוע שלאחריו ברשות הבעל, עד שיימצא פיתרון לסכסוך ביניהם בין אם בפסק דין ובין אם על ידי גישור חיצוני שיביא אותם להסכמה הדדית.

לחצו להתייעצות עם עו"ד גירושין לגבי חלוקת הרכוש המשותף וכיצד ניתן לפעול בנושא.

 

עורכי דין מתחת פטיש

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
רכבי פנאי
8 רכבי הפנאי המובילים בבטיחות

בשנים האחרונות הבינו יצרניות הרכב עד כמה רוכשי הרכב לוקחים ברצינות את נושא הבטיחות והחלו לייצר מערכות בטיחות מתקדמות, חלקן אוטונומיות לחלוטין שמאפשרות שליטה מלאה

מכשיר לרכב
מתי נצטרך שירותי מצבר עד הבית

שירות מצבר עד הבית נדרש כאשר המצבר מפסיק לעבוד או עובד באופן מקרטע. כאשר המצבר מתחיל לעשות בעיות, כדאי להזדרז ולהחליף מצבר על מנת שלא

מוסך הסדר
מהו מוסך הסדר ומתי תזדקקו לו?

בעולם ביטוח הרכב, יצירת איזון בין מתן אפשרויות תיקון איכותיות לשמירה על מחירי תיקון נוחים יכולה להיות משימה מאתגרת. כדי לתת מענה לסוגיה זו, פיתחו