המהפכה החלה – עוברים לרכבים חשמליים עבור עתיד טוב יותר!

על פי הערכות כיום ישנם למעלה מ 700 כלי רכב חשמליים ברחבי הארץ והמספר הזה צפוי לגדול מאוד בשנים הקרובות. ממחקר שביצע הטכניון צפויים עד שנת 2020 להיות כ – 10,000 רכבים חשמליים ברכבי הארץ ועד שנת 2025 המספר צפוי להגיע ל כ – 100,000 רכבים.

אז למרות שרבים טוענים כי ישראל נמצאת בפיגור בעולם הרכבים החשמליים, נראה כי למרות הכל המהפכה החלה – עוברים לרכבים חשמליים עבור עתיד טוב יותר.

המהפכה החלה - עוברים לרכבים חשמליים עבור עתיד טוב יותר!

הסימנים לכך שישראל עובר לרכבים חשמליים

עמדות טעינה חשמליות

על פי נתונים שפורסמו באתר כלכליסט, בשנה הקרובה צפויות לקום כ – 110 עמדות טעינה לרכבים חשמליים. במסגרת ההקמה של עמדות אלו, צפויות תחנות הדלק הגדולות כדוגמת סונול להקים עמדות טעינה מהירות אשר יסייעו לבעלי הרכבים החשמליים לנוע בחופשיות רבה יותר ובנוחות גדולה יותר. אותן עמדות טעינה, הן סממן חשוב לכך שישראל עוברת לרכב חשמלי. עם השקעה של מליוני דולרים באותן עמדות טעינה, עם צפי כי תוך שנתיים כמות עמדות הטעינה לרכבים חשמליים תגיע לכדי 2,500 עמדות, ועם כניסתן של חברות חדשות לשוק עמדות הטעינה, המשק הישראלי יהיה מוכן יותר למעבר לרכב חשמלים.

האיסור על מכירת מכוניות בנזין וסולר

יובל שטייניץ, שר האנרגיה הנוכחי, ושר האוצר לשעבר, הכריז רשמית כי בשנת 2030 תאסר המכירה של מכוניות ממונעות מדלק בנזין ומדלק סולר. מדובר בהכרזה משמעותית אשר מצביעה באופן חד משמעי כי ישראל עוברת לרכבים חשמליים. בהמשך לאיסור זה, הצפי הוא עשד שנת 2035 לא יהיו רכבי בנזין וסולר כלל על הכבישים בישראל.

דגמי מכוניות חשמליות חדשות

ניסאן ו- CMOTORS הן דוגמה לשתי חברות מכוניות אשר הכניסו בשנת 2019 את דגמי המכוניות החשמליות שלהן. אך הן לא החברות היחידות. על פי הנתונים כ – 10 דגמים חדשים של רכבים חשמליים צפויים להכנס לישראל עד לסוף שנת 2019 להכניס.

בין הדגמים השונים תוכלו למצוא את : אודי, אופל, ב.מ.וו, מיני קופר, מרצדס , פורשה, פיאט, פיז'ו, קיה, רנו, DS, MG.

הדגמים החדשים שנכנסים הם סממן נוסף וחשוב על כך שישראל עוברת לרכבים חשמליים.

עליית המודעות לזיהום האוויר

הדוחות שיוצאים ממשרד האנרגיה, העיתונות הכתובה, הטלוויזיה ואף הפוסטים בפייסבוק, מראים מגמה של עלייה במודעות לזיהום האוויר.

העלייה במודעות לזיהום האוויר בישראל, הינה צעד קריטי, על מנת לדחוף את ממשלת ישראל ואת תושבי ישראל לעבר הרכבים החשמליים.

המעקב אחרי המפעלים במפרץ חיפה, כניסת חברות הקורקינט החשמלי לשוק הישראל, ימי המודעות לאקלים הישראלי, כל אלו ועוד מעודדים את הציבור להיות מודעים יותר לסביבה ולפעול כנגד זיהום האוויר.

עם כך, בשנים הקרובות אנו צפויים לראות את המהפכה הולכת ומתרחבת, כשיותר ויותר מכוניות על הכביש יסומנו עם המדבקה – רכב חשמלי.

 

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
רכבים חשמליים

בשנת 2022 אפשר להגיד בביטחון שעידן הרכבים החשמליים כבר כאן, ובכל העוצמה. משנה לשנה אנו רואים יותר ויותר רכבים חשמליים על הכביש, ויצרניות הרכב הגדולות