בשנים האחרונות הבינו יצרניות הרכב עד כמה רוכשי הרכב לוקחים ברצינות את נושא הבטיחות והחלו לייצר מערכות בטיחות מתקדמות, חלקן אוטונומיות לחלוטין שמאפשרות שליטה מלאה של הרכב על הגנת הנוסעים והגנה על הולכי רגל.
מדד הבטיחות בא לענות גם על מצבי התנגשות ותאונה ולכן ארגון הבטיחות האירופי יורו NCAP מפרסם בכל תקופת זמן ציונים למבחני ריסוק רכבים שכולל דגמי רכבים חשמליים חדשים ונחשב לאוטוריטה בתחום.
חבילות הבטיחות המוצעות בכל רכב משפיעות על הציון הכולל ולכן החלו יצרניות הרכב להכניס יותר ויותר חבילות בטיחות גם לדגמי הבסיס שלהן ולא רק לדגמי ה'פרימיום'. הנתונים הבאים מסתמכים על תוצאות מבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי ומחלקות את רמת הבטיחות ברכב לפי הגנה על ילדים, הולכי רגל, מבוגרים וכלל מערכות הבטיחות.
קיה סטוניק
אחד מדגמי הרכב המוכרים ברמות הבטיחות הגבוהות שקיבלו תוצאות טובות במבחן הרכב יורו NCAP עם דירוג בטיחות מרבי שניתן בכל רמות הגימור השונות.
מערכות בטיחות בסיסיות בדגמי הרכב: 2 כריות אוויר קדמיות לנהג ולנוסע הקדמי (אפשרות לניתוק כרית אוויר לנוסע הקדמי(, 2 כריות אוויר צידיות להגנה על היושבים במושבים הקדמיים, 2 כריות וילון להגנה על ראשי היושבים מלפנים ומאחור במקרה של התנגשות צידית, 2 כריות וילון להגנה על ראשי היושבים מלפנים ומאחור במקרה של התנגשות צידית.
LKAS – מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה המבצעת תיקוני היגוי, AEB – מערכת בלימת חירום אוטונומית, FCW – מערכת התראה למניעת התנגשות קדמית, HBA – מערכת אוטומטית לעמעום אור גבוה.
ציון ודירוג לפי מבחני הרכב יורו NCAP(2017):
דירוג מבחן בטיחות רמת גימור סטנדרט: 3 כוכבים, הגנת ילדים: 84%, הגנה על הולכי רגל: 62%, הגנה על מבוגרים: 85%, מערכות בטיחות: 25%.
דירוג מבחן בטיחות Safety Pack: 5 כוכבים, הגנת ילדים: 84%, הגנה על הולכי רגל: 71%, הגנה על מבוגרים: 93%, מערכות בטיחות: 59%.
טויוטה C-HR
לבד מהחיסכון בדלק שה – C-HR ההיברידי יודע לספק, גם במבחני הבטיחות הוא שולט ביד רמה. אחד היתרונות שלו הוא במבחר כולל של מערכות בטיחות שנמצאות לא רק ברמות הגימור הבכירות אלא בכל הגרסאות.
מערכות בטיחות בסיסיות בדגמי הרכב: 7 כריות אוויר, בקרת סטייה מנתיב, ניטור מרחק מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל, מצלמת רוורס, חיישני חגורות בטיחות, מניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית בעת חירום, זיהוי תמרורי תנועה. (בדגם C-ONCEPT Hybrid נוספת גם מערכת זיהוי כלי רכב ב"שטח מת").
ציון ודירוג לפי מבחני הרכב יורו NCAP(2017):
דירוג מבחן בטיחות: 5 כוכבים, הגנת ילדים: 77%, הגנה על הולכי רגל: 76%, הגנה על מבוגרים: 95%, מערכות בטיחות: 25%.
יונדאי קונה
מערכות בטיחות בסיסיות בדגמי הרכב: בלימת חירום אוטונומית, התרעת אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור.
ציון ודירוג לפי מבחני הרכב יורו NCAP(2017):
דירוג מבחן בטיחות: 5 כוכבים, הגנת ילדים: 85%, הגנה על הולכי רגל: 62%, הגנה על מבוגרים: 87%, מערכות בטיחות: 60%.
אופל קרוסלנד X
אופל קרוסלנד X זכה בציוני יורו NCAP מצוינים ואף עבר את מפרט מערכות הבטיחות שבו שבו הוא נבחן במבחני הריסוק.
מערכות בטיחות בסיסיות בדגמי הרכב: בלימת חירום אוטונומית, התרעת אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, מגביל מהירות על בסיס זיהוי תמרורים.
ציון ודירוג לפי מבחני הרכב יורו NCAP(2017):
דירוג מבחן בטיחות: 5 כוכבים, הגנת ילדים: 84%, הגנה על הולכי רגל: 62%, הגנה על מבוגרים: 85%, מערכות בטיחות: 57%.
סקודה קארוק
רכב סקודה קארוק מכיל בתוכו מערכות בטיחות בסיסיות בדגמי הרכב: 7 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר, מערכת בלימה אוטונומית בחירום הכוללת זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי-שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, בקרת שיוט אדפטיבית.
ציון ודירוג לפי מבחני הרכב יורו NCAP(2017):
דירוג מבחן בטיחות: 5 כוכבים, הגנת ילדים: 79%, הגנה על הולכי רגל: 73%, הגנה על מבוגרים: 93%, מערכות בטיחות: 58%.
סובארו XV
אחד מרכבי הפנאי שטח שידועים ברמת הבטיחות הגבוהה שלהם. מה מיוחד בה? בסובארו XV קיימת מערכת ייחודית Eye Sight שמתפקדת בעזרת 2 מצלמות. תכונה זו מאפשרת למערכות הבטיחות ברכב, יכולת שמדמה ראייה לעומק בדומה לעין אדם שכוללת גם הבחנה בין צבעים, להבדיל ממערכות מבוססות רדאר.
למרות שבסובארו XV חסרה מערכת תיקון סטייה מנתיב בגרסאות הבסיס שלה היא כן קיימת בגרסת XV Cross Trek.
מערכות בטיחות בסיסיות בדגמי הרכב: 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעה על רכב בשטח מת במראות, זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, ניטור תנועה חוצה מאחור, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור.
ציון ודירוג לפי מבחני הרכב יורו NCAP(2017):
דירוג מבחן בטיחות: 5 כוכבים, הגנת ילדים: 89%, הגנה על הולכי רגל: 84%, הגנה על מבוגרים: 94%, מערכות בטיחות: 68%.
יונדאי טוסון
החל משנה שעברה החלו לשווק את הטוסון עם יותר מערכות בטיחות מתקדמות בהשוואה לדגמי העבר, גם בגרסאות הבסיס.
מערכות בטיחות בסיסיות בדגמי הרכב: בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי-שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ועמעום אורות אוטומטי.
תוספות בטיחות: יונדאי טוסון מציעה מערכות בטיחות נוספות ברמת אבזור 'עלית' שכוללות: התרעה על תנועה חוצה מאחור וניטור שטחים מתים.
ציון ודירוג לפי מבחני הרכב יורו NCAP(2015):
דירוג מבחן בטיחות: 5 כוכבים, הגנת ילדים: 85%, הגנה על הולכי רגל: 71%, הגנה על מבוגרים: 86%, מערכות בטיחות: 71%.
פיג'ו 3008
הפיג'ו 3008 החל להיות משווק בישראל עם תוספת של מערכות בטיחות מתקדמות כמו: בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית שהחלו להופיע גם בגרסאות נמוכות מרמות הגימור 'פרימיום' ו- GT.
מערכות בטיחות בסיסיות בדגמי הרכב: בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על אי-שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב וזיהוי שלטי מהירות.
ציון ודירוג לפי מבחני הרכב יורו NCAP (2016):
דירוג מבחן בטיחות: 5 כוכבים, הגנת ילדים: 85%, הגנה על הולכי רגל: 86%, הגנה על מבוגרים: 86%, מערכות בטיחות: 58%.
תוספות בטיחות: פיג'ו 3008 מציעה מערכות בטיחות נוספות ברמת הפרימיום שכוללות: תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. ברמת גימור GT מתווספת גם מערכת תאורה עוקבת פניה.
לפרטים נוספים על רכבים: https://www.cmotors.co.il