3 טכנולוגיות בטיחות לרכב

שמירה על בטיחות הנהיגה היא אחד מהאתגרים המורכבים ביותר לביצוע. חייבים לשמור על איזון עדין בין תחושה של אחריות אישית של הנהג, לבין אכיפה מוגברת וקנסות לנהגים שמפרים את אחריותם. לשחקן חדש אשר נכנס לזירה, וכבר עכשיו מחולל מהפכה בבטיחות הנהיגה קוראים: עזרים טכנולוגיים. במאמר זה, נפרט על 3 טכנולוגיות בטיחות לרכב, שמשפרות את בטיחות הנסיעה.

 

חיישני קרבה

ישראל היא אחת מהמעצמות העולמיות בתחום החיישנים. היתרון הטכנולוגי והידע בתחום, אפשרו למהנדסים ישראלים לפתח המצאות רבות, כולל אמצעי ההגנה הבליסטית וכיפת ברזל. היום, חברות רבות ובראשן מוביל איי, עושות שימוש במערכות חיישנים כדי לשפר את בטיחות הנסיעה. מדובר בטכנולוגיה שמהווה למעשה גשר בין נהיגה אנושית לנהיגה אוטומטית לחלוטין. מערכת החיישנים לרכב מסוגלת להתריע על כמות אדירה של סכנות, ולהציל חיים תוך כדי. המערכת יודעת לזהות חריגה מהנתיב, קרבה מסוכנת לכלי רכב אחר על הכביש, ואפילו דברים מינוריים כמו איתות על פניה ששכחתם. המערכת משפרת את בטיחות הנסיעה גם במקרי קיצון כמו נהיגה בשכרות, וגם במקרים של נהיגה רגילה עם הסכנות השגרתיות הנלוות אליה. בהמשך, יתכן ומערכת המחשוב והחיישנים ייעשו מורכבים הרבה יותר, ויוכלו לבצע החלטות הקשורות להפעלת הרכב עצמו כדי להציל את הנוסעים מהסכנה.

 

צפצוף המתריע שאחד הנוסעים לא שם חגורה

חגורת הבטיחות היא אחד מאביזרי הבטיחות המוכרים ביותר בעולם. מדובר בפתרון פשוט, אשר מצמצם באופן משמעותי את מקרי התמותה בתאונות הדרכים. למרות זאת, רבים בוחרים שלא לשים את החגורה. הסיבות לכך מגוונות, וכוללות לחץ חברתי, חוסר נוחות בלבישת החגורה, וחוסר ידע בנוגע לסכנה שבוויתור עלייה. כדי לצמצם את המקרים של אי חגירת חגורת בטיחות, ברכבים היום מותקנת מערכת אשר יודעת מתי אחד הנוסעים ברכב לא חגר. המערכת מורכבת משני גורמים. הראשון, הוא מערכת של חיישני משקל בכיסאות הישיבה. השני הוא בדיקת נעילת החגורה. כאשר המערכת מזהה שמישהו יושב על הכיסא, אך החגורה התואמת אינה נעולה, היא מפעילה צפצוף אשר עוצמתו הולכת וגוברת, עד שהנוסעים ברכב חשים רצון עז להפסיק אותו ולכן חוגרים. כמובן שיש אפשרות להתל במערכת על ידי חגירה החגורה מאחורי הגב, אך לרוב היא הופכת את חגירת החגורה לכמעט רפלקס לנוסעים ברכב.

 

מצלמת רברס המאפשרת חנייה בטוחה

מערכות הבטיחות לרכב אינן סובבות אך ורק סביב הפחתת הסיכון למוות או פציעה בתאונות דרכים. ישנן מערכות בטיחות אשר תורמות גם לאבטחת הרכב מפני פגיעות ותאונות קלות ביותר. מצלמת הרברס היא בדיוק דוגמא לטכנולוגיה כזו. רבים, מתקשים מאוד בשימוש במערכת המראות של הרכב לשם ביצוע נסיעה ברברס. לעיתים, יש חורים בכיסוי אשר מעניקות המראות, חורים אשר מגבירים את הסיכון לאסונות. מצלמת הרברס מאפשרת נסיעה בטוחה אחורנית, עם טווח ראייה כמעט שווה לזה של החלון הקדמי.

נהג

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך