מהם השלבים בהגשה וניהול של תביעה ברשלנות רפואית

רפואה היא אחד התחומים הטובים ביותר בהם בחר האדם להתמקצע. רופאים הם בעלי מקצוע שמצילים חיים באופן ישיר ומסייעים לנו במצבים קשים ולא נעימים. למרות זאת, ישנם מקרים מצערים בהם רופאים מבצעים התרשלות בתפקיד שלהם.

המקרים הללו מצערים עוד יותר כאשר המטופל כלפיו אירעה ההתרשלות ניזוק בצורה משמעותית. במקרים כאלו ניתן להגיש תביעת פיצויים. אלו השלבים שלה.

 

מי יכול להגיש תביעת רשלנות רפואית?

לפני שנסביר מהם השלבים השונים בהגשת וניהול תביעת רשלנות רפואית, מוטב להבין קודם כל מי יכול להגיש תביעת רשלנות רפואית. רשלנות רפואית, לפי החוק, היא טעות שמבצע הרופא, שגורמת להסבת נזק משמעותי כלפי המטופל. הטעות תחשב לרשלנות רק אם נגרם למטופל נזק משמעותי ורק אם הרופא לא נקט באמצעים שונים שעומדים לרשותו כדי למנוע את אותה הטעות.

רשלנות רפואית היא אירוע מצער ולא נעים, אך מי שנפגע ממנו בצורה הכואבת ביותר הוא המטופל, שיכול להגיע למצבים של נכות תמידית וגם אובדן כושר עבודה. אדם שנפגע כתוצאה מרשלנות של רופא, יכול כאמור להגיש תביעת פיצויים כנגד הרופא המתרשל והמסגרת הרפואית בה התרחשה הרשלנות.

 

תיעוד רפואי

השלב הראשוני כאשר רוצים להגיש תביעת רשלנות רפואית הוא איסוף של התיעוד הרפואי. התיעוד הרפואי הוא שם כולל לכל מיני דברים שיכולים להצביע על הרשלנות שהתרחשה, ולחזק בכך את עמדת התביעה.

בין היתר ניתן למנות באיסוף התיעוד הרפואי מסמכים רפואיים שונים, כמו אבחונים, מרשמים או תוצאות של בדיקות. לפי החוק, הליכים רפואיים שונים צריכים להיות מתועדים, כך שניתן לאסוף את התיעוד הרפואי גם בדיעבד.

 

חוות דעת

חוות דעת מרופא מומחה היא לא המצלה, אלא חובה החלה על מי שמעוניין להגיש תביעות כמו תביעת פיצויים בעקבות רשלנות רפואית. חוות הדעת מהרופא המומחה היא כזו בה יפורט על הנזק שנגרם למטופל. בחוות הדעת יוצג כיצד יש קשר ישיר בין הטעות שביצע הרופא לבין הנזק שנגרם.

חוות דעת מרופא מומחה צריכה להימסר מן הסתם על ידי רופא שמומחה בתחום בו אירעה הרשלנות. אם למשל התרחשה רשלנות רפואית בזמן ניתוח לב למשל, מי שיצטרך להגיש את חוות הדעת יהיה קרדיולוג או מנתח לב, ולא רופא שיניים.

 

הגשת התביעה

אחרי שנאסף התיעוד הרפואי ואחרי שנכתבה חוות הדעת הרלוונטית, הגיע הזמן להגיש את התביעה אל בית המשפט. התביעה תוגש אל בית המשפט הרלוונטי (שלום או מחוזי) לפי גובה הפיצויים שנתבעים על ידי המטופל שניזוק.

 

ניהול התביעה

התביעה מתנהלת בבית המשפט הרלוונטי כמו כל תביעה אחרת. הראיות השונות מוצגות בפני השופט, כמו גם עדים שונים שיכולים לשפוך אור על המקרה. את התביעות מנהלים לרוב עורכי דין המתמחים בתיקי רשלנות רפואית, ובעלי ניסיון במקרים כאלו.

תביעת רשלנות רפואית

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך