באיזה שלב כדאי להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתאונות עבודה?

מקום העבודה שלנו הופך בעת המודרנית לבית השני שלנו. אנו מבלים שם את רוב שעות היום, לעיתים יותר מאשר עם המשפחה, ובין אם מדובר בעבודה באתר בנייה עתיר סכנות או עבודה משרדית, תאונות עבודה מתרחשות בכל יום. חשוב להבין כי גם באירועים מלאי לחץ ומורכבים כמו תאונות דרכים, מגיע לכם פיצוי. במאמר זה נסקור מתי נכון להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתאונות עבודה. 

 

מה נחשב לתאונת עבודה?

תאונת עבודה, על פי ההגדרה שניתנה לה על ידי המוסד לביטוח לאומי, תאונת עבודה היא פגיעה שהתרחשה לאדם במהלך עבודתו או כתוצאה מעיסוק בה, כולל הדרך לעבודה ובחזרה ממנה. ההגדרה הרחבה הזו מאפשרת זכאות משמעותית לאלה הנפגעים מתאונת עבודה, לאחר הגשת התביעה באופן יסודי ומלא. אם עברתם תאונת עבודה, דעו כי מגיע לכם פיצוי כספי כתוצאה מכך, ומומלץ להיעזר ללא דיחוי בשירותיו של עורך דין תאונות עבודה.

 

הגורמים האחראיים לתשלום הפיצויים

ישנם מספר גורמים האחראיים לתשלום פיצויים בגין תאונת עבודה. לא תמיד ניתן לקבל פיצוי מכל המקורות הכספיים יחד, אולם עדיף לנסות. הגורמים הם:

  • ביטוח לאומי- באמצעות הגשת תביעה לתאונת עבודה
  • פיצויים מחברת ביטוח פרטית בהתאם לפוליסה של הנפגע.
  • הגשת תביעה בגין תאונת עבודה חובת המעסיק

במקרה של תאונת דרכים בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה, יתבע הנפגע את חברת הביטוח המחזיקה בפוליסת החובה שלו.

 

מתי נכון להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה?

למען האמת, כבר בתחילת הדרך. הגשת תביעות שונות בגין תאונת עבודה היא לא מלאכה פשוטה, ולצד מילוי הטפסים, הסחבת והבירוקרטיה, עדיף שיהיה לצידכם אדם מקצועי ואמין המכיר את המערכת ואת הפרוצדורות השונות, ויידע לסייע לכם להגיע לחוף מבטחים כשבידיכם סכום הפיצויים המקסימלי מכלל המקורות הכספיים לתביעה.

עורך הדין יסייע לכם למלא את הטפסים עבור ביטוח לאומי ביסודיות ובמקצועיות על מנת להשיג את מלוא הזכויות המגיעות לכם, לצד ייעוץ והכנה לקראת הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי לצורך קביעת גובה תשלום הפיצויים. בזכות כל אלה, מומלץ להיוועץ בעורך דין כבר מן הרגע הראשון שלאחר תאונת העבודה.

 

יסודיות היא המפתח להצלחה

חשוב להבין שגם ליווי עורך דין תאונות עבודה לא תביא לתוצאות הטובות ביותר, אם הנפגע בתאונת העבודה לא יקפיד על איסוף כל החומר הרלוונטי מרגע התאונה ואילך. אי הגשת כל החומרים, לרבות חוות דעת רפואיות, פרטי התאונה ונסיבותיה ועדותם של עדי הראייה שנקלעו לזירת התאונה- הביטוח הלאומי וחברת הביטוח הפרטית יקשו על קבלת הסכום המקסימלי לפיצויים על ידם.

לכן יש לוודא כי בידי העובד הנפגע כל המסמכים הנדרשים לצורך השלמת התמונה והגשת מלוא החומר. רק כך תוכלו לוודא שתקבלו את שמגיע לכם על פי חוק.

תאונות עבודה

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
שכפול מנעולן
האם כל מנעולן יכול לשכפל מפתח רכב?

אנשים כיום תלויים יותר במכוניות שלהם, וניתן לומר שמכוניות הכרחיות לאדם המודרני. הם יאפשרו תנועה מהירה ויעילה יותר מנקודה a לנקודה b, בין אם דרך