מתי צריך להחליף מצבר ברכב

המצבר הוא אחד החלקים המסקרנים ברכב.

יש סביבו עניין מתמיד, בגללו שומרים על ערנות ומוודאים שכל האורות והרכיבים החשמליים סגורים ברכב, וגם כל פעם לומדים מחדש איך להניע מרכב אחר כשהוא נגמר.

אז כדי להימנע מלהניע מרכב אחר, הבאנו לכם את ההסבר מתי להחליף מצבר ומה עלול לגרום לכם לעשות זאת.

 

חילופי עונות

אז קודם כל, תמיד טוב לבדוק את תוקף המצבר בחילופי העונות, ובמיוחד לקראת החורף. למה? מזג אוויר קר עלול לגרום לרכב לצרוך יותר חשמל בתהליך ההנעה. כתוצאה מכך, ווסת החשמל עלול להתקלקל ושלא נדבר על התרוקנות של המצבר כליל. בעונה החמה, גלי חום יכולים לשבש את רכיבי המצבר ולגרום לקלקול שלו.

למזלנו, מצברים לרכב הם ברי החלפה וכיום לא צריך לשבור את הכיס כשמחליפים אחד. לכן, ודאו לפני תחילת החורף שהמצבר שלכם תקין ובתוקף. במידה ולא, וכבר הוא התרוקן לכם פעם אחת, בין אם מסיבה ברורה או לא – החליפו אותו.

 

אלטרנטור תקול

האלטרנטור הוא הרכיב שמטעין את המצבר בזמן הנהיגה. הוא קריטי לחיי המצבר וגם לתקינותו. במידה והאלטרנטור לא תקין סוללת המצבר עלולה להיגמר תוך כדי נהיגה במקרה הכי גרוע, ובמצבים קלים יותר אתם פשוט תגלו בזמן ההנעה שאין חשמל כלל ברכב. אם הרכב שלכם תקין והגעתם אליו ואין חשמל בכלל, גשו למוסך ואולי אפשר לתקן את האלטרנטור. מצבר תקול אי אפשר לתקן, רק להחליף.

 

ווסת חשמל תקול

ווסת החשמל אחראי על העברת החשמל ממה שמייצר האלטרנטור למצבר. ככל שיש שימוש מרובה יותר באמצעים החשמליים של הרכב, הווסת יעביר יותר חשמל למצבר. במידה והווסת תקול, הוא יכול לגרום לקפיצות חשמל ולוויסות לא תקין. בעיות אלו ברות תיקון באלטרנטור אך הן מוציאות מצבר מכלל שימוש. אם חוויתם קפיצות חשמל, גשו למוסך וודאו את תקינות האלטרנטור. במידה והייתה בעיה בווסת, ייתכן ותאלצו להחליף את המצבר.

 

פג תוקף

זמן החיים הממוצע של מצבר הוא 3 שנים. יש סבירות גבוהה שלאחר פרק זמן זה, המצבר יפרוק חשמל ויתרוקן בגלל עייפות החומר. חשוב לוודא את תוקף המצבר כדי לעקוב אחריו ולצפות מראש את זמן ההחלפה.

 

מחירים

מצבר חדש, כולל התקנה, יכול להירכש היום החל מ- 350 ₪. המחיר יכול להשתנות ככל שתעלו ב"רמת" החברה של המצבר, שלא נדבר על רכישת מצבר והתקנה דרך היבואן של הרכב שלכם.

 

סוף פסוק

המצבר הוא רכיב מסקרן וחיוני ברכב אך באותה מידה גם מסכן. כפי שראינו יש מספר סיבות מרכזיות להחלפת מצבר ויש גם צורך במספר בדיקות היקפיות במידה וישנן בעיות בחשמל. עקבו אחרי תאריך הייצור והתוקף, והיו קשובים לרכב בכל הנוגע לתקלות חשמל. גם בשביל האלטרנטור, וגם בשביל תקינות המצבר.

 

מכשיר לרכב

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
האם מייצרים טסלה ורודה
האם מייצרים טסלה ורודה?

הפופולריות הרבה של רכבי הטסלה גורמת לישראלים רבים להתעניין בקנייה של רכב כזה. עם זאת, חשוב לדעת שאמנם רכבי הטסלה אינם רכבים זולים, אך החברה

מיניבוס
כיצד בוחרים חברת הסעות?

לשירותי חברת הסעות נזקקים מסיבות מגוונות. יחד עם זאת, בבחירת חברה כזו, חשוב להקפיד על בחירת חברה אמינה ומתאימה. כאן ריכזנו עבורכם את הנקודות אליהן

הובלות ראשית
מה חשוב לדעת לפני הובלה

כל אדם שמתכנן מעבר דירה, צריך גם לחפש חברת הובלות טובה על מנת שתעביר את כל חפציו ותכולת ביתו בבטחה. הובלה היא לא עניין של