מענקים מרשות המיסים – איך בודקים זכאות?

רשות המיסים אחראית על גביית המיסים במדינת ישראל. לכל מדינה יש את רשויות המס שלה, את המיסוי שהיא מחליטה לגבות מהאזרחים ואת הנהלים השונים שלה. רשות המיסים בישראל לא רק גובה מיסים שונים מאזרחים, מעסקים ומחברות, אלא גם מציעה מענקים למי שעומד בתנאי הזכאות. כך תוכלו לבדוק אם אתם זכאים למענקים שונים.

 

מענקים מטעם המדינה

המדינה לרוב לוקחת לנו כסף. זה בא לידי ביטוי בתשלומי המס השונים, תשלומים לעירייה כמו ארנונה, תשלום דמי ביטוח לאומי ולפעמים גם תשלום קנסות על עבירות שונות. לעומת זאת, ישנם מקרים מסוימים בהם המדינה מאפשרת לנו דווקא לקבל תשלומים ממנה, בדמות מענקים.

מענקים הם סכומים כספיים חד פעמיים המועברים לאזרחים שעומדים בתנאי זכאות שונים. גם רשות המיסים, שאחראית באופן כללי על גביית המיסים השונים במדינה, מציעה מענקים שונים. ייעוץ מס מקצועי יאפשר לכם להבין האם אתם עומדים בתנאי הזכאות.

 

מי זכאי?

לא כל אזרח יכול לקבל מענק מרשות המיסים. כדי לקבל את המענק הזה, עליו לברר את תנאי הזכאות שלו. המדינה קובעת תנאי זכאות למענקים שונים מרשויות שונות, או לקבלת קצבאות מסוימות מהביטוח הלאומי. תנאי הזכאות הללו נקבעים על מנת שלא כל אזרח יוכל לקבל סתם ככה כסף מהמדינה, ועל מנת שתהיה תכלית לתשלום המענק.

 

בדיקת זכאות

כדי לקבל את המענק, השלב הראשון שצריך לעשות הוא לבדוק את הזכאות שלכם. כל אזרח ייבחן באופן פרטני האם הוא עומד בתנאים השונים לקבלת המענק. את הזכאות לקבלת מענק מרשות המיסים ניתן לברר בין היתר באתר רשות המיסים, הכולל מידע גם על המענקים השונים.

 

סיוע מרואה חשבון

מי שיכול לסייע לכם בבדיקת זכאות לקבלת מענק מרשות המיסים הוא רואה חשבון. רואה חשבון הוא איש מקצוע שמיומן בעבודה מול רשות המיסים. הוא בקיא בחוקים השונים, בנהלים ופקודות המס. באמצעות הידע הזה הוא יוכל לברר לכם האם אתם זכאים לקבלת מענק מרשות המיסים.

 

מדוע כדאי לפנות אל רואה חשבון?

אומנם ניתן לברר לבד זכאות לקבלת מענק מרשות המיסים, אך סיוע מרואה חשבון יכול להיות יעיל הרבה יותר מבדיקה עצמית. רואה חשבון הוא איש מקצוע, כך שהסיכוי שלו לטעות בבדיקת הזכאות יותר נמוך מהסיכוי שלכם. כמו כן, הוא צפוי לפעול יותר מהר מכם, מה שיאפשר לכם להנות במהרה מהמענק.

 

מענק עבודה

מענק עבודה הוא סוג של מענק שרשות המיסים מעניקה לאזרחים שונים. המענק הזה ניתן לעובדים שההכנסה שלהם לא חוצה גובה מסוים, רק אם הם עומדים בתנאי הזכאות השונים, שנוגעים לרוב למצב המשפחתי שלהם ולגיל.

 

אירועי חירום

רשות המיסים מאפשרת לאזרחים לקבל מענקים גם באירועי חירום. לרוב, לאחר מבצע צבאי למשל, מלחמה או אירוע חירום אחר המסב פגיעה כלכלית, בעלי עסקים ועובדים שנפגעו יוכלו לקבל מענק מרשות המיסים.

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך