מי רשאי לנהוג על רכב תפעולי חשמלי ללא רישיון

עולם הרכבים התפעוליים התפתח בצורה דרמטית בשנים האחרונות. יותר ויותר מקומות מבינים את הפוטנציאל האדיר שיש לרכבים הללו, והם מהווים חלק בלתי נפרד משטחים חקלאיים, אזורי תעשייה ומקומות יישוב קטנים. אנחנו כאן כדי לתת לכם סקירה על הכללים הבטיחותיים שנוגעים לנהיגה ברכבים מהסוג הזה, והכל לפי סהר אוחיון, מומחה הרכב התפעולי שלנו.

 

רכבים תפעוליים

הרכבים התפעוליים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהנוף שלנו. קלאב קאר, טמפו חשמלי ורכבים נוספים הם רק חלק ממה שאנחנו יכולים לראות באזורים שונים. הרכבים הללו מתייחדים בכך שאין צורך במספר רישוי עבורם, וניתן לנסוע בהם גם באזורים שבהם רכב מנועי רגיל מוגבל בתנועה.

הרכבים הללו נוסעים במהירות נמוכה בהרבה מאשר רכב רגיל, ובאופן כללי השימוש שלהם שונה.זו בדיוק הסיבה שחוקי התנועה שנוגעים לאותם רכבים שונים מאשר חוקי התנועה הרגילים, ואנחנו כאן כדי לספר לכם את מה שחשוב לדעת.

כלי רכב תפעוליים

רישיון נהיגה

אחד היתרונות הגדולים שיש לרכבים תפעוליים נוגע לעובדה שהם לא דורשים רישיון כדי לנהוג בהם. גם מי שלא מחזיק ברישיון נהיגה יכול לנהוג ברכב תפעולי. עם זאת, מגבלת גיל כן חלה על אותם רכבים, כאשר מותר לנהוג עליהם רק מגיל 16 ומעלה.

על אף הפטור מרישיון נהיגה ברכבים הללו מומלץ להעביר את מי שנוהג על הרכב הדרכה מפורטת כיצד להשתמש בו כדי למנוע תקלות.גם מי שמצוי בשלילת רישיון יכול לנהוג על גבי רכב תפעולי, מתוך הבנה שרכב שלא יכול לנסוע בדרכים ראשיות לא מסכן את העוברים והשבים.

 

חוקים שצריך להכיר

על אף הפטור מרישיון נהיגה, ציות לתמרורים הוא חובה גם בקרב מי שנוהגים על רכב חשמלי. תמרורים נועדו בעיקר למקומות שבהם הרכבים החשמליים משתלבים יחד עם הרכבים הרגילים, ולכן חשוב לציית להם באותם מקרים. אין כניסה, רמזורים או מתן זכות קדימה מחייבים את נהגי הרכבים החשמליים בדיוק כמו שאר הנהגים בכביש.

רשיון נהיגה

סעו בזהירות

הדבר האחרון שיש לנו לומר לכם הוא לנסוע בזהירות. רכב תפעולי אמנם לא עוצמתי כמו רכב רגיל, אולם עליכם לזכור שבנהיגה ברכב הזה אתם חשופים כמעט לגמרי. למען ביטחונכם האישי הקפידו על בטיחות יתירה, והתרכזו בנהיגה. העובדה שלא קיימות עליכם מגבלות שונות מצד החוק לא פוטרות אתכם מאחריות אישית בעת הנהיגה ברכב, אחריות שנוגעת לא רק לכם אלא גם לסביבה.

 

לסיכום

רכבים תפעוליים הם כלי נהדר בשטחים חקלאיים, אזורי תעשייה או מקומות יישוב קטנים. אחד היתרונות המרכזיים ש הרכבים הללו הוא אין צורך ברישיון נהיגה כדי לנהוג עליהם, מה שמאפשר גם לאנשים מבוגרים שלא מחזיקים ברישיון להנות מהם. עם זאת, צעירים מתחת גיל 16 לא מורשים לנהוג על גבי הרכבים. בכל מקרה מומלץ לעבור הדרכה פני שעולים על רכב תפעולי חדש.

לנהוג ברכב תפעולי חשמלי ללא רישיון

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
הרכב הוא אובדן מוחלט
איך יודעים שהרכב טוטאל לוס?

תאונות דרכים עלולות להיות הרסניות, ולהוביל לנזק בלתי הפיך לרכבים המעורבים בהם. במקרים כאלה, יש צורך לקבוע אם הרכב בר תיקון או לא. ברגע שהרכב

סוללות
4 סוגי מצברים לרכב

תקלות מצבר הן מסוג התקלות השכיחות ביותר ברכבים. החלפה של מצבר היא אמנם לא פעולה מורכבת, אך ברגע שצריך לבצע אותה הרכב שלכם פשוט לא