מה חשוב לבדוק בביטוח מקיף לרכב

רכישת פוליסת ביטוח מקיף לרכב מהווה אחת ההוצאות המשמעותיות ביותר הכרוכות בתפעול הרכב והשימוש בו. ההוצאה עבור פוליסות הביטוח השונות לרכב עשויה להגיע במקרים מסוימים עד לאלפי שקלים בשנה שזה אומר מאות שקלים בחודש. זאת, אך ורק על מנת ליהנות מהזכות להשתמש ברכב באופן חופשי ובלי דאגה. בשנים האחרונות השתכלל מאד התחום, וכעת מוצעות לבעלי רכבים פוליסות ביטוח מותאמות אישית המאפשרות לכל בעל רכב ליהנות מהתאמה מוחלטת של אופי הביטוח לצרכים שלו. מהם הסוגים השונים של ביטוח לרכב? מה חשוב לבדוק בביטוח מקיף לרכב? כיצד מתאימים את הפוליסה לדרישות ולצרכים הייחודיים שלכם? בשורות הבאות נשיב בהרחבה לשאלות הללו.

 

מהו ביטוח רכב

פוליסת ביטוח רכב הינה פוליסה המבטחת את בעל הרכב הן מפני נזקים שעלולים להיגרם לנוסעים ברכב כתוצאה מתאונה והן לרכבים אחרים או רכוש. לצורך העניין, אין זה משנה באשמת מי נגרמה התאונה – הביטוח מכסה את ההוצאות על פי הסעיפים הנכללים בו. ככל שהביטוח מורחב יותר, כך נהנה רוכש הפוליסה מכיסוי מקיף יותר לנזקים. ביטוח החובה לרכב מיועד לכסות את הנוסעים בו, או את הנוסעים ברכב או הולכי רגל שנפגעו כתוצאה מתאונה שהרכב היה מעורב בה. כשמו כן הוא – רכישת הפוליסה הזאת מתחייבת על פי חוק. הפוליסה השנייה היא פוליסת ביטוח עצמי, המכסה את בעל הרכב מפני נזקים שנגרמו לרכב שלו עצמו. ביטוח צד שלישי נועד לפצות בעלי רכוש או בעלי רכבים אחרים, עבור נזקים שהרכב המבוטח גרם להם. עם זאת, פוליסת ביטוח מקיף איננה בגדר חובה. ואכן, חלק מבעלי הרכבים בוחרים להתעלם מהצורך בביטוח הזה, או שהם רוכשים רק חלק ממנו.

 

מה חשוב לבדוק כשרוכשים ביטוח מקיף

בראש וראשונה – הדבר החשוב ביותר הוא לבצע השוואת מחירים. מפתיע לגלות עד כמה יכולים המחירים להשתנות בין חברת ביטוח אחת לאחרת. עם זאת, השוואת המחירים צריכה להתבצע בחכמה ולהתייחס אך ורק לדרישות האמיתיות שלכם. חברות שונות נוטות להציע ביטוחים יקרים, הכוללים סעיפים שאינם מעניינים אתכם כלל ועיקר. בנוסף, חשוב לבדוק מה קורה באשר לתוספות מיוחדות. לדוגמה – תוספת נהג חדש. גם את התוספת הזאת כדאי להשוות.

בנוסף לאמור לעיל, כדאי לבדוק אם לחברת הביטוח יש אפשרות לבטח את הרכב רק עבור תקופות ספציפיות. למשל, האם ניתן להוזיל את הביטוח עבור שומרי תורה ומצוות שאינם עושים בו שימוש בסופי שבוע, או האם ניתן לרכוש ביטוח לנהג צעיר רק עבור חלק מהחודש ולא עבור החודש כולו. ככלל, רכישה נכונה של ביטוח מקיף לרכב צריכה לרדת לפרטים הקטנים. זאת הדרך היחידה להוזיל את העלויות. אם יש לכם עניין ברכישת פוליסת ביטוח מקיף לרכב, אתם במקום הנכון ביותר. צרו קשר כעת והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם להמשך התהליך.

רכב מבוטח

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך