מה הם תנאי השכרת רכב לנהג חדש?

בתור נהגים חדשים, בדרך כלל אנחנו ניסע על רכב של ההורים. אבל מה יעשה מי שאין להורים שלו רכב, או שהם לא יכולים להשאיל לו אותו? במקרה כזה – פונים לסוכנות השכרת רכב. אולם, התנאים והדרישות להשכרת רכב יכולים להשתנות בהתאם, לכל מיני גורמים. למשל, לחברות ההשכרה השונות יש תנאים שונים. גם לגיל ולניסיון של הנהג יש השפעה על תנאי ההשכרה.

יש כמה הנחיות כלליות שנהגים חדשים צריכים להיות מודעים אליהם בעת השכרת רכב. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא על ההנחיות הכלליות הללו, לצד עוד מידע רב ומעניין בנושא השכרת רכב לנהג חדש.

 

גיל מינימום

הגיל המינימלי בו אפשר לשכור רכב בישראל יהיה, בדרך כלל, 21. יחד עם זאת, יש חריגות לשני הכיוונים. יש חברות השכרה מסוימות שעשויות לדרוש מהנהגים להיות בני 25 לפחות כדי להסכים להשכיר להם רכב. ההיגיון מאחורי ההחלטה נובע מההגדרות החוקיות לנהג צעיר, והסטטיסטיקות לגבי נהגים חדשים.

הצד השני של המטבע הזה הוא חברות שמשכירות רכבים לכל נהג עם רישיון, גם אם הוא בן 16 ו-9 חודשים (המינימום המותר בחוק הישראלי לגשת לטסט) עם רישיון בן יום. למידע נוסף על השכרת רכבים לנהג חדש לחצו כאן.

 

רישיון נהיגה

בהמשך ישיר לפסקה הקודמת, חברות השכרת רכב לא ישכירו רכב למי שאין לו רישיון נהיגה בתוקף. אם אין לכם רישיון נהיגה ישראלי, ייתכן שתדרשו להציג רישיון נהיגה בינלאומי. הדרישה של חברות השכרת הרכבים שלשוכר יהיה רישיון נהיגה נשמעת לנו הגיוניות – אבל לא תאמינו כמה אנשים מגיעים לסוכנויות השכרת הרכב בחוסר מודעות מוחלט. וללא רישיון תקף.

רשיון נהיגה

ביטוח

חברות השכרת רכב בישראל מחויבות בביטוח אחריות חובה לכל רכב השכור. לכן, תנאי בסיסי לכל השכרת רכב – כולל לנהג חדש – הוא חתימה של הנהג על ביטוח לרכב לכל תקופת ההשכרה. עם זאת, סוכנות השכרת הרכבים עשויה להציע לכם כיסויים ביטוחיים נוספים, כגון ויתור על נזקי התנגשות או הגנה מפני גניבה. הביטוחים הללו מגיעים בעלות נוספת, אך מקנים שקט נפשי.

 

תשלום

השכרת רכב מצריכה כמעט תמיד כרטיס אשראי לתשלום. ייתכן שכרטיסי חיוב מידי (Debit) לא יתקבלו על ידי חברות השכרה מסוימות. לכן חשוב שיהיה לכם כרטיס אשראי (Credit) עם מסגרת גדולה דיה. אם מסגרת האשראי שלכם אינה גדולה מספיק, ניתן לפתור זאת בקלות על ידי טלפון לחברת האשראי.

 

סיכום

לסיכום, תמיד כדאי לבדוק את הדרישות הספציפיות של חברת ההשכרה לפני השכרת רכב, במיוחד לנהגים חדשים. זכרו שכל מי ששוכר רכב מחוייב בביטוח, אך נהג חדש עשוי להיות מחוייב בביטוח יקר יותר. כדאי לבדוק מראש מה הדרישות של חברת ההשכרה לגבי גיל המינימום של הנהג. כמובן שאם אין לכם רישיון נהיגה בתוקף, ישראלי או בינלאומי, לא תוכלו להשכיר רכב.

השכרת רכב

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
השכרת קרוואן לטיול בארץ

מעוניינים לצאת לטיול בארץ באופן נוח ועם פינוק מקסימאלי? ובכן, באמצעות השכרת קרוואן תוכלו לעשות זאת. כל הפרטים אודות השכרת קרוואן לטיול בארץ – במאמר