מה יותר משתלם – למכור את הרכב לאדם פרטי או לפירוק

אם אתם מחליטים להחליף את המכונית הנוכחית שלכם כנראה אתם מתלבטים האם משתלם יותר למכור את זה לאדם פרטי, או האם למכור לקונה לפירוק רכבים.

כמובן ששתי האופציות לגיטימיות וטובות אבל מה מתאים יותר לכם? כדי לעשות קצת סדר בבלאגן, כדי לוודא שתקבלו את המחיר הכי טוב ביותר, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם.

 

כמה שווה המכונית שלכם?

הצעד הראשון בהשגת הערך הרב ביותר כשאתם מוכר את המכונית שלכם הוא הבנת הערך המשוער שלה. שנת הדגם של הרכב, המותג, הדגם, הקילומטראז' והמצב הכללי של הרכב הם גורמים מרכזיים בקביעת השווי שלו. יש היום  הרבה אתרים שיכולים לעזור לכם לברר כמה בדיוק הרכב שלכם שווה. מומלץ ללכת למוסך שגם ייתן את דעתו בעניין כי לפעמים יש בעיות או תקלות שיכולים להוריד את ערך או הרכב או דורשים תיקון. זה כמובן משפיע על ההוצאות וההכנסות הסופיות של מכירת הרכב.

 

לא שווה הרבה על הכביש

אם המסקנה היא שהרכב ישן או בלוי מדי בשביל לעלות על הכביש לעוד הרבה זמן והוא כבר לא מבטיח מספרים גבוהים בשוק המכירות אז האפשרות היותר טובה שלכם היא לפנות לאיש מקצוע כמו קונה רכבים לפירוק. בהתאם לדגם הרכב ומצבו הם יוכלו לתת לכם מחיר הוגן מה שלא הייתם מצליחים להשיג אם הייתם מנסים למכור את הרכב למישהו פרטי.זה חוסך לכם גם זמן, דאגה והתעסקות כללית של חיפוש ומציאת קונה. משהו שנראה זניך אבל יכול להיות מאוד מתיש ומעייף.

 

למכור למישהו פרטי

למכור למישהו פרטי משתלם יותר אם הרכב שלכם עדיין במצב טוב. אפשר לנסוע בו ואילולא הרגשתם צורך להשתדרג ולהתחדש ברכב הייתם עוד נוסעים איתו מרחקים רבים. במקרה כזה שווה לראות במחירון ובאתרי אינטרנט כמה תוכלו להרוויח אם תמכרו לאדם פרטי. יש היום אתרים רבים המשמשים כמגשרים מהמוכרים לקונים. יש אלפי מכוניות המוצעות למכירה כל יום והמזל הוא שתמיד יש ביקוש. אם תציעו את הרכב שלכם במחיר הוגן ובמצב טוב אז תוכלו למצוא קונה. ייתכן וזה תהליך שיקח זמן ותצטרכו להיות גמישים.

 

שיקולים נוספים

זמן ודחיפות, איך אומרים זמן שווה כסף. לפעמים אתם רוצים את הפתרון הקל והמהיר עם כמה שפחות כאב ראש, צריך גם להכניס את זה בסוף לשיקול. לא הכל  מסתכם רק בסכום של שטרות. אם יש לכם קשר מיוחד לרכב אולי תעדיפו למכור למישהו אפילו בסכום יותר נמוך כדי לא לראות את הרכב מפורק לחתיכות. בנוסף, אם הרכב שלכם מדגם נדיר כלשהו או משהו שכבר לא מצייצרים כל כך אז קחו בחשבון שחלקי החילוף והרכב עצמו כחומר גלם שווים הרבה ויהיו מפרקי מכוניות שישלמו הרבה כסף בשביל להשיג את זה.

 

מטבעות

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך