כמה עולה עמדת טעינה לרכב חשמלי?

קיימות מספר סוגי עמדות הטענה לרכב חשמלי,  ומחירן נע בהתאם להספק ההטענה. בנוסף לסוג העמדה, קיימת עלות נוספת של התקנה ומחיר משתנה בהתאם לסוג ההתקנה הנחוץ. במאמר הבא נפרט על סוגי עמדות הטעינה לרכב חשמלי, המחיר שלהן ועלויות ההתקנה השונות.

 

מחיר עמדת טעינה לרכב חשמלי

עלות עמדת טעינה חשמלית משתנה בין עמדה לעמדה. קיימות בשוק עמדות בסיסיות מאוד עם הספק בסיסי וקיימות עמדות טכנולוגיות מתקדמות אשר יכולות לבצע משימות נוספות כמו הפעלה חכמה בעזרת הטלפון ומעקב על נתונים ומידע של ההספק והשימוש בעמדה. כשמדברים על עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר עמדה כזו ינוע בין 2000-3000 ש״ח בהתאם לסוג העמדה והספק הטעינה.

 

עמדת טעינה תלת פאזי

עמדה זו היא מתקדמת וחזקה ומתאימה בחיבור לרוב הרכבים החשמליים בארץ. הספק הטעינה שלה עומד על 22kw-32w ולכן זמן ההטענה שלה הוא מהיר יותר. המחיר של עמדה זו הוא 2400 ש״ח ומעט יותר יקר מהעמדה הבסיסית שנציג בהמשך. העמדה מתאימה לשימוש בתנאי מזג אוויר שונים כלומר שניתן להעמידה בחנייה מחוץ לבית והיא בעלת תקן אירופאי מחמיר ולכן הוא בטיחותית מאוד. עמדה זו ניתנת לשליטה בעזרת אפליקציה אשר עוקבת אחר כל נתוני הטעינה.

 

עמדת טעינה חד פאזי

עמדה מסוג זה היא בסיסית ובעלת הספק חשמל נמוך יותר של7.4kw-32a והיא בעלת חיבור אשר מתאים לרכבים חשמלים ממגוון החברות הפופולריות בארץ. גם עמדה זו עומדת בתקן האירופאי המחמירו והיא יכולה לעמוד בתנאי מזג אוויר שונים אך לא באופן קיצוני. מחירה של עמדה מסוג זה הוא כ-2000 ש״ח.

 

עלויות ההתקנה

עלויות ההתקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי הן משתנות בהתאם לתוואי השטח שבו אמורה להתבצע ההתקנה. בדיוק כמו שתצטרכו ליצור חיבור למיקום של המקרר כך תצטרכו ליצור חיבור למיקום של הרכב בחנייה. התקנה בסיסית עולה כ-2000 ש״ח וכוללת עד 20 מטר מארון החשמל הראשי והתקנה של מפסק ייעודי. במידה והעברת הכבל החשמלי דורשת עבודה מורכבת יותר מחירה יושפע בהתאם לכך ויכול להגיע לכ-5000 ש״ח רק לעלות ההתקנה.

 

משתני מחיר ההתקנה

לאחר שהסברנו על משתני עמדת הטעינה יש להסביר על המשתנים המשפיעים על עלות ההתקנה. עלות ההתקנה עולה ככל שקיימת מורכבות רבה יותר. בין המשתנים המשפיעים על המורכבות הוא המרחק של העמדה מארון החשמל שאליו היא מחוברת, פריסת כבלי החשמל האם בתעלות פלסטיק או בחציבה דרך הקיר והוספת קו חשמל מרכזי אל עמדת ההטענה.

על מנת לתכנן עלויות של העמדה ושל התקנתה מומלץ להתייעץ עם חשמלאי מוסמך או עם החברה המספקת לכם את העמדה לטעינת הרכב החשמלי. כמו שהסברנו במאמר עליכם לשקול בבחירת העמדה את המקום שבו תציבו אותה מאחר וזה הגורם המשפיע ביותר על המחיר הן מבחינת ההתקנה והן מבחינת סוג העמדה.

רכבים חונים

 

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
משאבה
3 שלבים להתקנת דלקן באוטו שלכם

התקנת דלקן ברכב היא כבר מזמן לא פתרון אך ורק לרכב חברה. יותר ויותר אנשים פרטיים בוחרים בהתקנה של דלקן ברכב שלהם כדרך לחסוך מאות

רכבי פנאי
8 רכבי הפנאי המובילים בבטיחות

בשנים האחרונות הבינו יצרניות הרכב עד כמה רוכשי הרכב לוקחים ברצינות את נושא הבטיחות והחלו לייצר מערכות בטיחות מתקדמות, חלקן אוטונומיות לחלוטין שמאפשרות שליטה מלאה