כיצד קובעים את מחירו של רכב ישן?

מחיר של מכונית יד שנייה נקבע לפי מחיר המחירון של הרכב, אשר משקלל מגוון פרמטרים שונים. במידה ואתם מתכננים או מתלבטים האם לרכוש רכב משומש מיד שניה, הרי לכם סקירה של כל הדברים שצריך לדעת – הגעתם למקום הנכון.

 

מכוניות משומשות וישנות

ללא ספק, קניית מכונית יד שנייה, על אחת כמה וכמה ישנה, עולה משמעותית פחות מאשר קניית רכב חדש מהיצרן. יחד עם זאת בכל זאת מדובר בהוצאה של כמה אלפי ואף עשרות אלפי שקלים.

למכור רכב ישן, בשונה מרכב חדש מהניילונים, יכול להיות מאתגר – ההיסטוריה של הרכב משפיעה על המחיר, כמו היסטורית התאונות, הקילומטראז' ומספר הבעלים שהיו לה. אז בעצם איך כל הפרטים הללו באים לידי ביטוי במחיר הרכב – מהו מחיר המחירון?

 

מה זה מחיר מחירון?

מדובר במונח מעולם הצרכנות, אשר מתייחס למחיר המקובל בשוק של מוצר או סחורה כפי שפורסם במקור שהוא גם מוסמך בתחום. לעיתים מחיר המחירון משמש בגדר המלצה בלבד, ובפעמים אחרות הוא נחשב מחייב ורשמי למדי. לעסקאות של דירות, ציוד, סחורות, שירותים ומכוניות – מחיר המחירון ישמש בתור קו מנחה.

 

מדוע צריך מחיר מחירון?

בימינו אפשרי לבצע השוואות מחירים על ידי הישענות על שפע מקורות מגוונים. קיומו של מחיר מחירון רשמי עוזר משמעותית בהליך הסינון, ועשוי לשמש גם בתור נקודת מוצא נוחה למדי לביצוע סקר שוק מדויק באמצעות השוואות המחירים ביחס למחיר המחירון.

 

מה קובע את מחיר המחירון?

לאחר רכישת דירה, נחשבת רכישת המכונית להוצאה השנייה בגודלה בקרב ישראלים. במידה ושקלתם לרכוש דירה וביצעתם לשם כך סקר שוק ראשוני, ודאי הבחנתם בכך שבישראל אין מחירון דירות רשמי. עלות הדירה נקבעת לפי מגוון משתנים רחב כמו מצב השוק ומיקום הנכס.

בענף הרכבים מדובר במצב מעט שונה אשר משוקלל על בסיס פרמטרים קבועים, ביניהם היצרן, הדגם והשנתון של הרכב. מחיר מחירון של רכב יד שנייה לוקח בחשבון גם את היסטוריית התאונות, הקילומטראז' של הרכב ומספר הבעלויות הקודמות שלו.

 

מחירוני רכב

קיימים בשוק שני מחירוני רכב לא רשמיים – הראשון הוא מחירון הרכב של אתר "יד 2", והשני נקרא מחירון "לוי יצחק". מחירון הרכב של לוי יצחק כולל את פירוט דגמי הרכב לצד שם היצרן, שנת הייצור, דגם ורמת הגימור, בשילוב שלושת המשתנים שהוזכרו קודם לכן – בעלויות, קילומטראז' והיסטוריית תאונות.

לצידו מתחרה מחירון אתר "יד 2", שהוסיף לכל אלה גם את מצב השוק. אין תשובה חד משמעית בדבר איזה מחירון מדויק יותר – זה תלוי העדפה אישית.

 

לסיכום, איך יודעים כמה לשלם או לבקש על רכב יד שניה ישן?

כאמור, כדי לקבוע מחיר לרכב יש להיעזר באחד משני המחירונים הנ"ל. אולם לתוצאות המתקבלות מהם נוספים מספר משתנים, למשל – החודש הקלנדרי בו עלה הרכב על הכביש, מידת הסחירות של הרכב כפי שבאה לידי ביטוי בדגם, הצבע והקילומטראז'.

כמו כן, תמחור הרכב צריך לקחת בחשבון תוצאות בדיקה שנעשתה על ידי מכון מורשה של משרד התחבורה. אנחנו בסוכנות קאר אקספרס מסייעים ללקוחות שלנו להתחדש או למכור רכבים יחד שנייה בהתאמה אישית.

לקבוע את מחיר המכונית הישנה

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך