התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף

מכוניות חשמליות נהיות פופולריות יותר. קיימות עמדות שונות של הטענה ביניהן כאלה המותקנות בבית משותף.

על עמדות מסוג זה מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מכונית חשמלית

אם שאלתם את עצמכם מהו רכב מסוג זה, נסביר כי בגדול הייחודיות של מכונית מסוג זה היא סוג המנוע שלו. ברכבים אלה המנוע הוא חשמלי ויש לו סוללות נטענות. היתרונות של רכב מסוג זה כוללים בין היתר את העובדה שהוא שקט יותר, אין לו פליטה של גז וניתן להטעין אותו בתחנות ציבוריות או באמצעות עמדות טעינה ביתיות שניתן להתקין בסביבת הבית.

 

היתרונות בעמדה ביתית

התקנה ביתית תוכל לחסוך לכם זמן כשתוכלו להטעין את הרכב בזמן הלילה כשהמכונית בחניה שלכם. בנוסף, הנגישות שתהיה לכם תאפשר לכם להיות מוכנים בכל זמן שתרצו לנסיעה. ישנן חברות שמציעות סיוע בכך, תוכלו להיעזר לדוגמא בשירותי התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי – ElectroPark המציעים סוגים שונים של התקנות.

 

התקנה בבית משותף

כפי שצוין ניתן להתקין עמדת התקנה במקומות שונים, בבית פרטי או בבית משותף כמו נגיד בניין מגורים. במקרה כזה, התקנת עמדת הטעינה תהייה בחניון של הבניין באמצעות עמדה אחת או יותר. עמדה זו תוכל לשמש את כל הדיירים אשר ברשותם רכב חשמלי.

 

כמה זה יעלה לכם?

כשמדובר על עמדה מסוג זה המחיר משתנה בהתאם לקריטריונים שונים כמו תשתיות החשמל שיש, כמות החניות והדיירים של הבניין והמרחק של החניות מנקודת החשמל. תוכלו לבדוק מחיר ספציפי בבדיקה עם החברות השונות.

 

ביטוח למקרה שנגרם נזק

במידה ורוצים לקבל כיסוי וביטוח במידה הצורך יש להסדיר עניין זה בעת התקנת עמדת הטעינה. קודם כל יש לעדכן את החברה המבטחת את הרכוש השיתופי של הבניין כי התקנתם עמדה מסוג זה. לאחר מכן, ניתן לראות כי פוליסת הדירה אכן כוללת כיסוי וביטוח לעמדת הטעינה, כאשר בחוזה לביטוח דירות כתוב: "מתקני טלפון וחשמל השייכים לדירה". למרות זאת, חשוב לבדוק כי גם בבניין שלכם קיים ביטוח מסוג זה.

 

מה אומר החוק?

לפי החוק מותר לדייר אחד להתקין עמדת טעינה בבניין כל עוד קיימת שמירה על כל כללי הבטיחות בנושא. עם זאת, יש לקבל את הסכמת שני שליש מהדיירים בכדי להתקין עמדת טעינה בבית שהוא משותף. חשוב לדעת כי כיום מתנהל תהליך של הממשלה לקדם חקיקה שלפיה כל דייר יוכל להתקין תשתית של עמדת טעינה מבלי לקבל על כך הסכמה של שאר הדיירים.

 

לסיכום

ניתן להטעין מכוניות חשמליות בעמדות הטענה בבית פרטי או משותף. כך ניתן לחסוך זמן ולהיות יעילים יותר. עמדה כזו בבית משותף תעלה בהתאם לקריטריונים שונים של הבניין. חשוב לקחת בחשבון לעשות ביטוח עבור העמדה. על פי החוק כרגע יש לקבל הסכמה של דיירים נוספים אך בעתיד ייתכן וחוק זה ישתנה.

 

רכב משפחתי

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך