מה ההבדל בין חלקי חילוף לרכב משומשים לחלפים מקוריים?

המכונית שלך זקוקה לתיקונים מסוימים וזה בדרך כלל אומר שיש צורך בחלקי חילוף. אבל כאשר המוסך שלך שואל איזה סוג של חלק חילוף לרכב אתה מעדיף, OE, OEM, וסוגים נוספים. במה כדאי לך לבחור? מילון המונחים בתחום הזה מאוד לא ברור לרוב האנשים, אתה יכול לשלם כסף טוב עבור משהו שלא יחזיק מעמד, או לשלם עבור חלקים איכותיים שהמכונית שלך לא צריכה. כאן אנו מסבירים מהם סוגי החלקים השונים וממה עליכם להיזהר.

 

מה הם חלקי חילוף לרכב ?

חלקי חילוף לרכב הם בעצם כל סוגי החלקים שניתן להחליף ברכב במצבים בהם החלק המקורי כבר לא פועל. יש מספר סוגים של חלקי חילוף, שני ההבדלים העיקריים בין הסוגים השונים הם המחיר והאיכות של כל סוג.

כאשר אתם מגיעים למוסך לבחור חלק חילוף לרכב חשוב שתעדו מה היתרונות והחסרונות של כל חלק חילוף ואיזה סוג הכי ישתלם לכם לבחור.

 

חלקי חילוף מקוריים לרכב

חלקי חילוף מקוריים, או בשמם השני OE זהים לחלקים שאיתם הרכב שלך הגיע. ייתכן שהם יוצרו במפעל אחר אך הם יהיו ארוזים ומסומנים במותג של יצרן הרכב. זוהי האפשרות הבטוחה ביותר מכיוון שאתה יודע שמה שאתה קונה יתאים לרכב שלך ויהיה לך אחריות היצרן. אם המכונית שלך עדיין תחת אחריות היצרן היא תישאר בתוקף. החיסרון הוא שחלקים אלה הם בדרך כלל היקרים ביותר.

מוסכניק

 

חלקי חילוף משומשים לרכב

יש מספר סוגים של חלקי חילוף משומשים לרכב שמשתנים במחיר ובאיכות. כל אחד מאפשרויות הבחירה הקיימות יכולה להתאים במצבים שונים לפי סוג החלק שיש להחליף, לפי גיל הרכב, לפי התקציב שלכם וכו'.

 

חלקי חילוף OEM

אלו חלקי חילוף לרכב שנעשו על ידי חברה חיצונית שסיפקה ליצרן הרכב רכיבים לאותו סוג רכב שלכם בשלב מסוים. החלקים יהיו זהים לחלקי הציוד המקורי אך הם יגיעו עם שם החברה שיצרה אותה, ולא עם שם יצרן הרכב.

סביר להניח כי אלה יהיו זולים יותר מחלקי OE וייתכן שתוכלו להש בחירת תמונה ראשית תמש בהם מבלי לבטל את האחריות לרכב. זה הופך חלקי OEM המתאימים לרכבים שגילם שלוש עד ארבע שנים.

 

חלקי חילוף לרכב נחותים

אלו חלקי חילוף שמשמים כתחליף זול לחלקי OEM/OE. חלקי חילוף אלו מיוצרים על ידי חברות שקנו את הזכויות לייצר את החלקים מהיצרן המקורי.

חלקי חילוף אלו מכסים קשת עצומה של איכות. הם יכולים להיות יותר טובים מהמקור, אם החברות משקיעות ומשפרות את הייצור, או שהם יכולים להיות פחות איכותיים במצבים בהם החברות מנסות להוזיל עלויות ומשתמשות בחומרים זולים יותר.

לסיכום, כדי לבחור חלקי חילוף לרכב שיתאימו לרכב שלך ושהקנייה שלהם תשתלם כדאי לכם להתייעץ עם העובדים במוסך בו אתם מטפלים ברכב שלכם ולדעת שיש לכם מספר אפשרויות בחירה שיכולות להתאים לכם.

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
אישה ברכב
מצברים לרכב בחיפה

נתקעתם בלי מצבר? שירות של מצבר לרכב בחיפה מאפשר לכם להיות בראש שקט ומבלי לחשוש מהוצאה מיותרת.     נתקעתם עם מצבר תקול? אל תדאגו,

החלפת חלקים לרכב
מצבר לרכב בראשון לציון

נתקעתם מצבר תקול? לא רוצים לבזבז זמן וכסף? שירות של מצבר לרכב בראשון לציון מאפשר לכם לקבל מצבר חדש ואיכותי במחירים אטרקטיביים, בתנאי שאתם רוכשים

נהיגה ברכב סיאט
מצבר עד הרכב בירושלים

נתקעתם בלי מצבר? אל חשש, כעת תוכלו לקבל שירות של מצבר עד הרכב בירושלים – במהירות ומבלי לבזבז זמן מיותר   מצבר עד הרכב בירושלים

מושבים מעור בצבע אפור
מצבר עד הרכב בכפר סבא

שחיקה של המצבר עלולה לגרום לכך שיתרחשו אין ספור תקלות ואף השבתה מוחלטת של הרכב. כיצד נמנע מכך? כל הפרטים במאמר הבא תחזוקה שוטפת של