האם מגיע לך פטור ממס הכנסה? בוא נבדוק

אזרחים רבים המתמודדים עם בעיות גופניות ונפשיות שונות עשויים להיות זכאים לפטור מתשלומי מס הכנסה. ההתמודדות עם האתגרים הנ"ל עלולה להיות בעלת השפעות אישיות, חברתיות, משפחתיות וכלכליות. אדם הנקלע למצוקה פיזית, לעיתים קרובות לא מסוגל להמשיך לעבוד באותו היקף משרה כפי שעבד, וכך פרנסת המשפחה מצטמצמת באופן משמעותי. בשל כך, המדינה מספקת פתרונות לאותם משקי בית, בדמות הקלות שונות שבראשן עומדת הטבת הפטור ממס הכנסה.

 

מי זכאי לאישור פטור ממס הכנסה?

אנשים העומדים בתנאים הבאים, זכאים לאישור פטור ממס הכנסה:

  1. קיום מקור הכנסה החייב במס
  2. קביעת נכות לתקופה העולה על 185 ימים
  3. הנכות שנקבעה היא בשיעור הקבוע בחוק

 

שיעור הנכות הקבוע בחוק

השיעור שנקבע להקניית הזכאות הוא 90%. כך, אנשים שנקבעה להם 90% נכות רפואית ומעלה, יהיו זכאים להטבת פטור ממס הכנסה על ההכנסה החייבת שלהם.

 

נכות רפואית או נכות תפקודית?

חשוב להבחין בין נכות רפואית לבין נכות תפקודית. הנכות המקנה פטור ממס הכנסה היא הנכות הרפואית. הנכות הרפואית נקבעת ללא קשר לנסיבותיו האישיות של התובע אלא היא מסתמכת על "ספר הליקויים" של הביטוח הלאומי. לעומת זאת, הנכות התפקודית היא הנכות המשקפת את נזקו האמיתי של התובע ומתייחסת לכושר תפקודו בהתאם למקצועו טרם הפציעה.

 

המדריך המלא מא' ועד ת'

אנשים רבים שואלים, למי מגיע פטור ממס הכנסה? התשובה היא שישנם מקרים רבים שיכולים להקנות זכאות לאישור פטור מס הכנסה:

  • קביעת נכות לפי חוק הביטוח הלאומי
  • קביעת נכות לפי חוק נכי צה"ל
  • לקות ראייה
  • התפרצות מחלה כרונית
  • פציעה בתאונת דרכים
  • אבחון מחלת נפש חמורה

 

ליווי בתהליך מימוש הזכות

הדרך עד לקבלת הפטור עלולה להיות ארוכה, מלחיצה ומסובכת. תהליך קבלת הפטור הוא מאתגר לכל אדם, ובמיוחד לאדם המתמודד עם נכות. לכן, מומלץ להיעזר בחברה למימוש זכויות רפואיות שתלווה אתכם עד לקבלת הפטור המיוחל. אם אתם חושבים שאתם עשויים להיות זכאים לפטור, אך אתם לא יודעים כיצד להתחיל את התהליך – פנו לחברה המתמחה בכך.

 

תהליך מימוש הזכות

  • קביעת אחוזי נכות – כדי להגיש בקשה לאישור פטור ממס הכנסה, עליכם להיות מוגדרים כבעלי 90% נכות ומעלה. אם אין בידיכם אישור נכות כזה, עליכם לפנות לוועדה הרפואית של מס הכנסה, בה ייקבעו לכם אחוזי הנכות.
  • הגשת הבקשה – במידה ונקבעו לכם לפחות 90% נכות רפואית, תהיו זכאים לפטור ממס הכנסה. עליכם להגיש לרשות המיסים בקשה לפטור. את הבקשה יש להגיש באופן מקוון דרך אתר רשות המיסים.

 

לסיכום

עברתם תאונה? חולים במחלה כרונית? מתמודדים עם מחלת נפש? ייתכן שאתם זכאים לפטור ממס הכנסה. כל השנים עבדתם קשה והפרשתם לביטוח הלאומי כנדרש, וכעת אתם יכולים לקבל את התמיכה לה אתם זקוקים. פנו לחברת מימוש זכויות רפואיות והחלו בתהליך של קבלת פטור ממס הכנסה.

שטרות

 

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך