בום טראח, הצמיג הלך! כך תחליפו גלגל ברכב

אם אתם נוהגים במכונית כבר תקופה כנראה שמצאתם את עצמכם תקועים לפחות פעם אחת בצד הדרך, בוהים בפנצ'ר מבאס… אז אם עד היום לא ידעתם מה לעשות, טוב שהגעתם לפה! במאמר זה, אנו הולכים ללמד אתכם איך מחליפים גלגל במכונית, נסביר לכם שלב אחר שלב איך לעשות את זה כמו מקצוענים. 

 

אז איך עושים את זה בעצמכם?

החלפת גלגל במכונית עשויה להיראות כמו משימה מרתיעה למי שטרם התנסה בכך, אבל עם קצת ידע וכמה כלים בסיסיים, זה למעשה די פשוט. רק אל תשכחו לתקן את הגלגל שהתפנצ'ר בצמיגי טיפטופ, פנצ'ריה מספר 1. כתבנו עבורכם מדריך שלב אחר שלב כיצד להחליף גלגל מפונצ'ר:

עַצמְךָ

     1. מצאו מקום בטוח:

סעו בזהירות למקום בטוח , וחפשו משטח ישר כדי להבטיח את היציבות של הרכב במהלך החלפת הגלגל.

 

    2. שחררו את הברגים של הגלגל:

בעזרת מפתח הברגים, סובבו כל אום נגד כיוון השעון, אך הימנעו מהסרה מלאה שלהם עדיין. עשו זאת בזמן שהמכונית עדיין על הקרקע, מכיוון שזה מקל על הסרתם המלאה מאוחר יותר.

 

    3. מקמו את הג'ק והתחילו להרים את הרכב:

בכל רכב יש את נקודות הג'ק המומלצות של היצרן על מסגרת המכונית. הניחו את השקע בצורה מאובטחת על אחת מהנקודות הללו, והתחילו להרים את המכונית עד שהצמיג המפונצ'ר מתנתק מהקרקע.

להתחיל להרים

    4. הסירו את הצמיג המפונצ'ר:

כשהמכונית מורמת, הבריגו לחלוטין  את האומים. לאחר מכן, משכו בעדינות את הצמיג המפונצ'ר והניחו אותו על הקרקע

 

    5. הכניסו את הצמיג הרזרבי:

הכניסו את הצמיג הרזרבי על בסיס הגלגלים, ולאחר מכן התחילו להשחיל את האומים על הברגים ביד, וודא שהם ישרים. אחרי זה השתמשו במפתח כדי להדק אותם ככל האפשר.

 

    6. הורידו את המכונית:

הורידו בזהירות את המכונית באמצעות הג'ק עד שהצמיג הרזרבי נוגע בקרקע אך לא לגמרי עד הסוף, הדקו פעם נוספת את האומים והורידו את הרכב עד הסוף.

 

לסיכום,

החלפת גלגל בהצלחה ברכב היא לא משימה כל-כך מסובכת אחרי הכל. זכרו לתקן או להחליף את הצמיג המפנצ'ר בהקדם האפשרי ולבדוק את מצב הצמיג הרזרבי למקרי חירום עתידיים. שמחים בשבילכם שעכשיו אתם יודעים כיצד להחליף את הגלגל ברכב שלכם, אולי פעם הבאה אתם תוכלו לעצור לסייע לנהג אובד עצות, שלא יודע להחליף גלגל בעצמו, בדיוק כמו שאתם הייתם.

החלפת צמיג בום

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
סוללות
4 סוגי מצברים לרכב

תקלות מצבר הן מסוג התקלות השכיחות ביותר ברכבים. החלפה של מצבר היא אמנם לא פעולה מורכבת, אך ברגע שצריך לבצע אותה הרכב שלכם פשוט לא

הרכב הוא אובדן מוחלט
איך יודעים שהרכב טוטאל לוס?

תאונות דרכים עלולות להיות הרסניות, ולהוביל לנזק בלתי הפיך לרכבים המעורבים בהם. במקרים כאלה, יש צורך לקבוע אם הרכב בר תיקון או לא. ברגע שהרכב

רכב חשמלי
הכל על התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

ככל שרכבים חשמליים הופכים פופולריים יותר, הצורך בתשתיות טעינה גובר. התקנת עמדת טעינה בבית יכולה לספק נוחות ושקט נפשי לבעלי רכבים חשמליים, ולאפשר להם להטעין