איתור נזילות שמן מהמנוע

כאשר רכיב הנמצא בתנועה, מתחכך עם רכיב אחר, נוצר חום. החום הרב, יחד עם השחיקה המכנית, יגרמו עם חלוף הזמן להרס ולשינוי צורה של שני הרכיבים, על כן תפקיד השמן במנוע הרכב, אשר נועד למנוע הרס זה מאוד הכרחי לנו. ניתן לראות תהליך דומה גם בעולם הטבע, עם חלוקי נחל אשר המים שחקו במשך שנים ארוכות. המנוע שלנו מכיל מגוון עצום של רכיבים הנעים במהירות ובעוצמה זה לעומת זה. מאחר וכל רכיב במנוע חייב לעבוד באופן מושלם כדי שהנסיעה תהיה בטוחה והאוטו יתפקד שנים רבות, עלינו לצמצם ככל הניתן את החיכוך הזה. את החיכוך ניתן לצמצם בעזרת שמן ייעודי. השמן יפחית משמעותית את האנרגיה המתבזבזת על החיכוך, יוריד את החום הנפלט כתוצאה מכך, וישמור על כל המנוע מפני שחיקה והרס, אך לפעמים ישנן נזילות שמן – וכאן תפקידו לאתר אותם.

 

מהם השלבים לאיתור נזילות שמן?

את נזילת השמן במנוע שלנו חשוב לאתר במהירות. הנזק של הפעלת מנוע עם כמות שמן לא מספקת עשוי להיות עצום, ומאחר וטיפול בבעיה הוא פעמים רבות פשוט, כדאי מאוד לעשות זאת ולחסוך לעצמכם הוצאה כספית אדירה לאחר מכן. אם אינכם בטוחים במצב השמן שלכם, כדאי מאוד לפנות לבעל מקצוע.

 

השלבים העיקריים למען איתור נזילות שמן במנוע

תסמינים

כאשר אתם נוהגים, תוכלו לאחר כמה זמן להבחין בסימנים המעידים על חוסר בשמן. סימנים אלו יכולים לכלול הופעה של נורית בצורת משפך הנדלקת על הדש בורד, או חימום יתר של המנוע.

 

בדיקת השמן

בדקו בספר הרכב שלכם כיצד לבצע את הבדיקה למפלס השמן שלכם. כדאי מאוד לבצע את הבדיקה באופן רוטיני אחת לתקופה, מאחר ולעיתים הבעיה תתגלה לכם רק כאשר היא תהיה במצב חמור ותגרום לנזקים משמעותיים. בדרך כלל, עליכם לפתוח את המכסה הייעודי ולבדוק בעזרת המדיד את מפלס השמן.

 

איתור מקור הדליפה

אם גיליתם שחסר לכם שמן, נסו בהתחלה למלא אותו מחדש. אם קצב היעלמות השמן אינו הגיוני, הגיע הזמן לברר את מקור הדליפה. מכונאי יעיל יוכל לאתר את מקור הדליפה ולטפל בכך במהירות רבה. לרוב, הדליפות מתרחשות כתוצאה מבלאי של אטמים שונים, או מפגיעה במחזירי השמן עצמם האחראים על הסירקולציה של השמן.

 

בסופו של דבר, תצטרכו לקבל שירות מבעל מקצוע

טיפול בבעיה של דליפת שמן חייב להיעשות בצורה מקצועית ובמהירות. אל תתפתו לנסות לטפל בבעיה בעצמכם, בין השאר מאחר וסביר מאוד שבסוף תצטרכו לקבל שירות מבעל מקצוע בכל מקרה. באינטרנט תוכלו למצוא מגוון רחב של בעלי מקצוע באתרים שונים. כדוגמת אתר שיפוצים פלוס, בו תוכלו לקבל רשימה של בעלי מקצוע מעולים מכל רחבי הארץ. בין אם אתם מחפשים קבלני גבס מבאר שבע, אינסטלטור בבאר יעקב, או צבעי בחיפה, האתר מכיל את כולם. אתר שיפוצים פלוס גם בודק ומציג חוות דעת על איכות השירות מצד הלקוחות, וממיין את בעלי המקצוע המופיעים בו בהתאם, כך שתוכלו להיות בטוחים שתקבלו שירות ברמה גבוהה.

אם אתם מחפשים מוסך באזור באר יעקב שיבדוק לכם את נזילות השמן ברכב, פשוט חפשו בגוגל "מוסך בבאר יעקב" ותקבלו לא מעט תוצאות טובות. בהצלחה.

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
מד שעונים רכב
מצבר עד הרכב בחולון

ענף חלקי החילוף ברכבים שינה את פניו בשנים האחרונות, זאת לאור כניסתו של שירות אשר מאפשר לקבל מצבר עד הבית באופן מהיר ביותר – עד