איך מתקינים דלקן אוניברסלי ברכב חברה

באם ברצונכם לאפשר לעובדי החברה שלכם, תדלוק בכל תחנת דלק באשר היא, ללא הצורך בתשלום במועד התדלוק, ולהעניק לעצמכם אפשרות שליטה ומעקב אודות צריכת הדלק והתשלום,  וודאי תהיו מעוניינים בדלקן אוניברסלי. אז מהו דלקן אונברסלי ואיך מתקינים אותו? בואו נתחיל.

 

הקדמה

דלקן אוניברסלי הינו התקן תדלוק אוטומטי כללי, אשר באמצעותו, כל בעל רכב, יכול לתדלק את רכבו, בכל חברה או תחנת דלק באשר היא. באמצעות הדלקן האוניברסלי, יכול בעל הרכב לתדלק באופן אוטומטי, ללא הצורך בתשלום בזמן התדלוק עצמו.

 

התקן תדלוק אוטומטי כללי

התקן תדלוק אוטומטי כללי, הינו מכשיר, אשר מותקן בפתחו של מכסה הדלק. במכשיר זה מצויים פרטים אודות הרכב והצרכן, בהם שם, מספר רכב, וכן פרטים נוספים.

התקן תדלוק אוטומטי כללי, מאפשר צריכת דלק מכל חברה, זאת גם במידה והדלקן הותקן על ידי חברה ספיציפית וגם אם לא.  התקן התדלוק מזהה את כלי הרכב, מודד את כמות צריכת הדלק, ולבסוף, רושם את פרטי התדלוק במאגר, על מנת לחייב באופן ממוחשב על התדלוק במועד מאוחר יותר.

למעשה, ההתקן האוניברסלי מאפשר צריכת דלק, באמצעות משאבה ייעודית, ללא הצורך בתשלום במועד הצריכה. התשלום נקבע בהסכם מראש מול החברה המספקת את השירותים, היא חברת או תחנת הדלק.

 

אוניברסלי זה שם המשחק

שמו של הדלקן – אוניברסלי, ניתן לו בשל העובדה כי צרכן הדלק יכול לתדלק את רכבו בכל חברה או תחנת דלק, זאת באמצעות הסכם הנחתם מראש.

צרכן דלק, בין אם צרכן פרטי ובין או צרכן עסקי, המספק דלק לכלל עובדיו, צריכים תחילה להתקין את ההתקן האוטומטי הכללי ברכבם. לאחר מכן, עליהם לחתום על הסכם עם החברה בה הם מעוניינים. לבסוף לפנות לתחנה בה ישנה משאבה ייעודית לשם התדלוק.

 

התקנת הדלקן האוניברסלי

כפי שנאמר קודם לכן, צרכן הדלק, בין אם פרטי ובין אם עסקי, צריך לפנות לחברות המורשות (יצרניות התקן התדלוק) או לחברת הדלק.

עלות התקנה של דלקן אוניברסלי משתנה בהתאם למספר פרמטרים לרבות סוג הצרכן – פרטי או עסקי, סוג הדלק ועוד, כמות הצריכה ועוד. כמו כן, כאשר מדובר בצרכן עסקי, מספר הרכבים שברשותו, הינו פרמטר חשוב בקביעת העלות.

חשוב לציין כי מדובר בעלות חד פעמית, שכן לאחר ההתקנה אין צורך בהתקנה חוזרת או נוספת.

 

הסכם מול החברה המספקת

על מנת להשתמש בהתקן, על הצרכן לחתום הסכם מול חברה או מספר חברות דלק. בהסכם יכתבו תנאי העסקה, לרבות תנאי התדלוק, סוג הדלק, מחירו, מועד התשלום ועוד.

 

הרגע לשמו התכנסנו – התדלוק עצמו

לאחר שהותקן התקן התדלוק, וכן נחתם הסכם מול החברה המספקת, כל שנותר הוא התדלוק בפועל. כעת יכול הצרכן לגשת אל תחנת הדלק בה הוא מעוניין לתדלק ופשוט לתדלק, באופן פשוט וקל, ללא תשלום במועד התדלוק. לאחר התדלוק, תתקבל פתקית בה פרטים אודות התדלוק.

דלק

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
משפחה נקרעת
מי יקבל את הרכב בגירושין?

במסגרת חלוקת הרכוש שנקבעת במהלך הגירושין, עולה לא אחת השאלה: מי יקבל את הרכב לאחר שהחבילה מתפרקת? התשובה כמובן, תלויה בהלכות המשפטיות שנבדקות בכל מקרה

מוסך הסדר
מהו מוסך הסדר ומתי תזדקקו לו?

בעולם ביטוח הרכב, יצירת איזון בין מתן אפשרויות תיקון איכותיות לשמירה על מחירי תיקון נוחים יכולה להיות משימה מאתגרת. כדי לתת מענה לסוגיה זו, פיתחו