איך מחליפים מצבר וכמה זמן זה לוקח

המצבר הוא אחד החלקים הכי חשובים שיש לנו ברכב. בלי המצבר הרכב לא יוכל לנסוע כיון שהוא זה שאחראי על מערכת ההתנעה של המנוע. תקלות במצבר הן דבר יחסית שכיח, ובחלק מהמקרים הפתרון היחיד הוא פשוט להחליף את המצבר. אם גם אתם עומדים לפני ההחלפה ש המצבר ברכב, כדאי שתבינו איך בדיוק מבצעים את הפעולה הזו וכמה זמן זה הולך לקחת לכם. 

 

מתי נצטרך לבצע החלפת מצבר

החלפת מצבר היא פעולה די שכיחה בעולם הרכב. כולנו מכירים את הסיטואציה שבה אנחנו מנסים להתניע את הרכב אולם המצבר לא מגיב. בחלק מהמקרים חיבור של כבלים למנוע אחר יעזור לנו, ובמקרים חמורים יותר נוכל להוסיף קצת מים למצבר והבעיה תיפתר. אחרת, הפתרון שלכם הא פשוט לפנות אל החלפת מצברים כדי שימצאו מצבר מתאים לרכב שלכם.

סוֹלְלָה

איך מחליפים את המצבר בפועל

החלפת המצבר מתבצעת קודם כל על ידי הוצאת המצבר הישן. המצבר ברכב מחובר אל המנוע בעזרת מספר חיבורים, ובעת הניתוק אנחנו צריכים לוודא שהחיבורים הללו לא נפגעים כדי שיהיה לנו מקום להכניס אליו את המצבר החדש. לאחר שהמצבר הישן הוצא מהרכב תוכלו לקחת את המצבר החדש, לחבר אותו אל החיבורים של המצבר ברכב ונותר לכם רק לוודא שהוא אכן עובד היטב.

 

האם אפשר לעשות את זה לבד

מבין כל הפעולות בעולם הרכב, לא היינו מגדירים את החלפת המצבר בתור הפעולה המורכבת ביותר. העובדה הזו גורמת לחלק מהאנשים לבצע את החלפת המצבר בכוחות עצמם. דווקא בגלל זה חשוב לציין שזו לא בהכרח הבחירה הנכונה. בסופו של דבר בהחלפת המצבר אנחנו נוגעים ברכיבים הפנימיים ביותר של הרכב, וכדי למנוע מצב של נזק בהם כדאי לבצע את ההחלפה אצל איש מקצוע.

 

אלו סוגי מצברים קיימים

את סוגי המצברים הקיימים בשוק ניתן לחלק לארבעה. הסוג הראשון אלו המצברים הקלאסיים שיש ברוב הרכבים. בנוסף יש מצבר שנקרא מצבר ללא טיפול שאליו לא ניתן להוסיף מים. שני סוגי מצברים אחרים הם מצברי פריקה עמוקה כאשר אחד מהם הוא עם ג'ל והשני בלי. לכל מצבר יש את היתרונות והחסרונות שלו ואיש המקצוע שאצלו אתם מחליפים מצבר יוכל לעזור לכם לבחור אחד.

 

כמה זה עולה לנו

החלפה של מצבר אמורה לעלות לכם בין 400 ל650 ₪, הכל כמובן תלוי בסוג המצבר שתיקחו ובשעת ההחלפה. החלפת מצברים מתבצעת סביב השעון ויש מי שגם יוכל להגיע אליכם לבית כדי לבצע אותה. במקרים הללו המחיר של ההחלפה יהיה כמובן גבוה יותר. אם המחיר הזה נראה לכם יקר קיימת אופציה להחליף את המצבר של הרכב למצבר משומש.

 

לסיכום

החלפה של מצבר ברכב היא פעולה פשוטה שכרוכה בניתוק המצבר הישן וחיבור של המצבר החדש אל אותם מקומות בדיוק.

סוֹלְלָה

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך