איך יודעים שהרכב טוטאל לוס?

תאונות דרכים עלולות להיות הרסניות, ולהוביל לנזק בלתי הפיך לרכבים המעורבים בהם. במקרים כאלה, יש צורך לקבוע אם הרכב בר תיקון או לא. ברגע שהרכב אינו בר תיקון, דרך הפעולה הטובה ביותר היא למכור את הרכב לפירוק. במאמר זה יוסבר כיצד לזהות רכבי טוטאלוס, ובו נציג את היתרונות של מכירתם לפירוק, נבין כמה זמן לוקח לפרק מכונית ונלמד אודות נושאים נוספים וחשובים הנוגעים לרכבי טוטאלוס.

 

איך יודעים שהרכב טוטאלוס?

לאחר תאונת דרכים, יש לבצע הערכה להיקף הנזק, על מנת להבין אם הוא בר תיקון. חברות הביטוח משתמשות לרוב בנוסחה לקביעת הסף לרכב טוטאלוס, המתחשבת בעלות התיקונים בהשוואה לשווי השוק של הרכב בפועל. אם עלות התיקונים עולה על אחוז מסוים, בדרך כלל בסביבות 70-80%, הרכב מוכרז כטוטאלוס. בנוסף, נזק מבני חמור, פריסת כריות אוויר או נזק לרכיבים חיוניים כגון מנוע או תיבת הילוכים יכולים לתרום לסיווג הרכב כרכב טוטאלוס.

הרכב הוא אובדן מוחלט

מכירת הרכב לצורך פירוק

כאשר רכב אינו בר תיקון, ומוגדר כטוטאלוס – מכירתו לגריטה היא לרוב הבחירה הנבונה ביותר. גריטה כוללת פירוק של הרכב כדי להציל חלקים שימושיים ומחזור חומרים כמו מתכת ופלסטיק. על ידי מכירת רכב טוטאלוס לפירוק, ניתן להשיג מספר יתרונות.

 

כמה ניתן להרוויח ממכירת הרכב לפירוק?

מכירת הרכב לגריטה טומנת בחובה הטבות כספיות. למרות שהרכב עשוי להיראות חסר ערך בכללותו, חלקיו הבודדים עדיין יכולים להניב ערך משמעותי. בעלי מקצוע בתחום פירוק הרכב משלמים לעתים קרובות תעריפים משתלמים עבור חלקים שפורקו, במיוחד אם הם במצב טוב. בנוסף, החומרים הממוחזרים מהרכב תורמים לקיימות סביבתית על ידי הפחתת הביקוש למשאבים חדשים.

מכירת רכב לפירוק יכולה להניב תשואות כספיות משמעותיות, גם אם הרכב נחשב כטוטאלוס. ערכו של רכב לפירוק תלוי בגורמים שונים, לרבות המותג והדגם, מצב הרכיבים וביקוש בשוק. לפרטים נוספים ניתן לחפש באתרים ייעודים – רכב לפירוק מחיר.

כאמור, שווי רכב לפירוק נקבע על ידי אנשי הפירוק על סמך הרכיבים והחומרים שניתן לפרק. תיבות מנוע והילוכים, במיוחד מדגמים פופולריים, יכולים להעלות את שווי הרכב. בנוסף, חלקים בעלי ביקוש גבוה כגון חישוקי סגסוגת, כריות אוויר, מערכות מידע בידור ופאנלים יכולים לתרום לערך הכולל. אפילו פריטים קטנים יותר כמו אומים, ברגים ורתמות חיווט יכולים להימכר עבור ערכם של גרוטאות מתכת.

ראוי לציין כי מצב הרכב משחק תפקיד בקביעת ערכו. רכבים מתוחזקים היטב עם קילומטראז' נמוך ונזק מינימלי נוטים להיות בעלי ערכי פירוק גבוהים יותר. לכן, יש לספק מידע מדויק על מצב הרכב בעת בקשת הצעות מחיר במגרש הפירוק.

הרכב הוא אובדן מוחלט

שלבי פירוק רכב

פירוק רכב כרוך במספר שלבים. בתחילה, יש לנקז את הנוזלים, לרבות בנזין, שמן ונוזל קירור, בבטחה כדי למנוע סכנות סביבתיות כלשהן. לאחר מכן, המפרק מסיר בזהירות רכיבים יקרי ערך כגון מנוע, תיבת הילוכים, ממיר קטליטי ומערכות אלקטרוניות. לאחר מכן, מוציאים את לוחות המרכב, החלקים הפנימיים ופריטים נוספים לשימוש חוזר. לבסוף, יש למחזר את שלד הרכב.

 

הזמן הנדרש לפירוק רכב

תהליך פירוק רכב דורש מומחיות ותשומת לב לפרטים. זמן הפירוק עשוי להשתנות בהתאם לגורמים כמו גודל, יצרן ודגם של הרכב, כמו גם רמת המיומנות של המפרק.

 

התרומה של פירוק כלי רכב לאיכות הסביבה

פירוק כלי הרכב והמחזור של רכיביהם (שאינם ניתנים לפירוק) ממלאים תפקיד חיוני בשמירה על הסביבה. על ידי צמצום הביקוש למשאבים חדשים, מזעור הצטברות הפסולת והבטחת סילוק נכון של חומרים מסוכנים, פירוק מכוניות תורם לעתיד בר-קיימא יותר. לכן, מכירת רכבי טוטאלוס לפירוק לא רק מציעה יתרונות כספיים אלא גם תומכת בשימור המשאבים הטבעיים והמערכות האקולוגיות של הפלנטה שלנו.

 

סיכום

פירוק רכב הוא תהליך קפדני הדורש מומחיות וזמן. בממוצע, לוקח בערך 8 עד 16 שעות כדי להשלים את תהליך הפירוק במלואו. מכירת רכב לפירוק עשויה להיות מתגמלת כלכלית, עם רווחים פוטנציאליים שנעים בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים. על ידי פירוק קפדני של רכיבים יקרי ערך ומחזור חומרים, מכירת מכונית טוטאלוס לפירוק לא רק עוזרת להחזיר חלק מההפסד הכספי, אלא גם תורמת לקיימות סביבתית. לכן, אם אתם מוצאים את עצמכם עם רכב טוטאלוס, כדאי לבחון את הרווחים הכספיים שתקבלו ממכירתו לפירוק.

מחירון פירוק מכוניות כללי

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
רכב חשמלי
הכל על התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

ככל שרכבים חשמליים הופכים פופולריים יותר, הצורך בתשתיות טעינה גובר. התקנת עמדת טעינה בבית יכולה לספק נוחות ושקט נפשי לבעלי רכבים חשמליים, ולאפשר להם להטעין