לא קונים רכב בלי לבדוק איזה ביטוח הכי כדאי

בעלות על הרכב, כרוכה ללא ספק בהוצאות רבות. לאחר ההוצאה הגדולה על רכישתו, מתחילות ההוצאות השוטפות השונות, אשר ביטוח הרכב הוא כנראה הגדולה ביותר מביניהן. איזה ביטוח הוא המשתלם ביותר? כדאי לבדוק זאת, על פי הנקודות הבאות:

 

תגדיר "כדאי"

ראשית, חשוב לזכור שכדאיות הצעת ביטוח מסוימת, תלויה במה שאתם מגדירים כחשוב לכם יותר או פחות. המחיר הקבוע שמשלמים עבור הביטוח (ה"פרמיה") הוא תמיד גורם משמעותי, אבל זה לא הכול. הוא גם עשוי שלא להיות הגורם החשוב לכם ביותר. ישנם עוד דברים משמעותיים מאוד שכדאי לקחת בחשבון, כמו השאלה מה כלול בביטוח ומה לא או התרשמותכם מחברת הביטוח עצמה (אמינות, שירות ועוד). באופן מיוחד, ישנו ההיבט של היחס בין עלות הביטוח, לבין התמורה שתקבלו במקרה והביטוח יידרש. כאן צריך להשוות באופן נקודתי ומחושב מאוד. לדוגמא – ביטוח מקיף משתלם יותר, ככל שהרכב שמבטחים יקר יותר. זאת, מאחר שעלות תיקון נזק לרכב יקר, תהיה בדרך כלל גבוה מעלות תיקון "טרנטה" זולה. ייתכן שביטוח מסוים יוצע לכם במחיר אטרקטיבי, אבל יחייב התקנת מיגון מסוים, כאשר המיגון עצמו לא זול. האם זה משתלם? כל מקרה לגופו וזה תלוי בהשוואת הפרטים הקטנים.

 

מה משפיע?

על הצעות הביטוח האפשריות שתקבלו משפיעים דברים רבים. אלה יכולים להיות משתנים אישיים, דוגמת הגדרת הנהגים שיורשו לנהוג ברכב, מצב של "נהג חדש" (מי שהוציא רישיון לפני פחות משנתיים) או "נהג צעיר" (מתייחס לרוב אבל לא בהכרח, לנהגים מתחת גיל 24). משמעותי מאוד כמובן גם "העבר הביטוחי" (היעדר תביעות קודמות או להיפך). גם גורמים שונים לגבי הרכב המבוטח משפיעים על הצעות הביטוח שתקבלו, דוגמת שנת ייצור, דגם הרכב והמיגון שמותקן בו.

 

ביטוח חובה

כידוע, חובה לעשות לפחות סוג אחד של ביטוח – הביטוח שמכונה בפשטות ביטוח חובה. ביטוח זה, מכסה השלכות של תאונות רכב, מסוג פציעה או מוות. הגורמים שהביטוח מכסה, כוללים את נהג הרכב, הנוסעים ברכב בזמן התאונה, כמו גם אנשים שהיו מסביב לרכב ונפגעו.

 

ביטוח מקיף

ביטוח מקיף (שמכונה גם בשם "ביטוח רכוש"), כולל שני סוגי ביטוח: "ביטוח צד ג'" ו"ביטוח עצמי". הביטוח המקיף הוא החלק העיקרי בביטוח הרכב, שבו תמצאו את עיקר הנקודות להשוות, להוזיל ולהתאים באופן אישי ואופטימאלי.

 

ביטוח צד שלישי

ביטוח צד ג' הוא סוג של ביטוח רכב, אשר נועד לכסות מקרים של נזק על ידי הרכב המבוטח, לרכוש של "צד שלישי". כפי שציינו, ביטוח צד ג כלול בביטוח מקיף. עם זאת, ניתן לרכוש אותו גם כביטוח בפני עצמו.

 

ביטוח עצמי

סוג זה של ביטוח רכב, מכסה נזקים שנגרמו לרכב עצמו. לא מדובר על נזקים כתוצאה מהיבטי תחזוקה של הרכב (כמו רכיב פגום). סוגי הנזקים שכן כלולים בביטוח עצמי, הם נזק מתאונה, נזק מתופעת טבע דוגמת עץ שנפל או נזק מחבלה מכוונת.

 

השוואה קלה

בכדי לבדוק בקלות ובמהירות איזה ביטוח הוא הכדאי ביותר, מומלץ להסתייע בשירותי עזר לכך באינטרנט. Wobi למשל, מקל על קבלת הצעות מחיר לביטוח רכב משורת חברות ביטוח. זאת, תוך בחירה מראש בפרטי הביטוח להשוואה, לפי דרישותיכם ותוך חסכון עבורכם בצורך לפנות לכל חברת ביטוח בנפרד.

 

אפשרויות הוזלה – מה כלול?

ניתן לנסות ולהוזיל את הביטוח לרכב, על ידי בחינה מדוקדקת של מה שכלול בו. את חלק מהרכיבים בביטוח הרכב חברות הביטוח אמנם חייבות להציע, אבל מעבר לכך, השאר תלוי בהן. זה הוא פתח משמעותי מאוד, לבחירה נקודתית בתכונות הביטוח ולשיפור התאמתו עבורכם. חלק ניכר מסעיפים מיוחדים אלה, יימכרו לכם בעזרת מילת הקסם "כדאי". למשל – כדאי שיהיה ביטוח לנזק מרעידת אדמה, נכון? נכון, כדאי, אבל מאחר שזה לא בחינם, כדאי גם לשקול בנחת עד כמה ה"כדאי" כדאי  לכם אישית.

 

אפשרויות הוזלה – השתתפות עצמית

הגדלת סכום ההשתתפות העצמית שתשלמו במקרה בו תזדקקו להפעלת הביטוח, תצמצם את הפרמיה שאתם משלמים לחברת הביטוח. כך, תוכלו לצמצם עלויות שוטפות ומצטברות של הביטוח לרכב. במקביל, אם תיסעו בזהירות, יהיה סיכוי קטן למדי שתזדקקו לביטוח, כך שההשתתפות העצמית הגדולה תהפוך למשתלמת.

 

אפשרויות  הוזלה – הנחות

לעתים, אתם זכאים להנחות שונות במחיר ביטוח הרכב וחשוב לדעת על כך מראש. זה עשוי להיות הנחת סטודנט (במידה וחברת הביטוח מציעה כזו) או הנחה בזכות "העדר תביעות". עוד סוג של הנחה שאולי לא לוקחים בחשבון מספיק, הוא ברכישת כל הביטוחים לרכב מאותה החברה. לא חייבים לרכוש הכול מאותה חברה, אבל אם כן, זה יכול להיות זול יותר.

 

אפשרויות  הוזלה – יש עוד

פעמים רבות, כאשר חשבתם שכבר מיציתם את האפשרות לשפר ולהוזיל, "יש עוד". רואים זאת במיוחד כאשר מתמקחים. כך שאם לא ניסיתם עדיין להתמקח לגבי ביטוח, תשמחו לדעת שניתן לעשות זאת בהצלחה. ההצלחה לא מובטחת, אבל לא עולה כסף לנסות.

רכב

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך
רכב שעבר תאונה
מה חשוב לבדוק בביטוח מקיף לרכב

רכישת פוליסת ביטוח מקיף לרכב מהווה אחת ההוצאות המשמעותיות ביותר הכרוכות בתפעול הרכב והשימוש בו. ההוצאה עבור פוליסות הביטוח השונות לרכב עשויה להגיע במקרים מסוימים

לקבוע את מחיר המכונית הישנה
כיצד קובעים את מחירו של רכב ישן?

מחיר של מכונית יד שנייה נקבע לפי מחיר המחירון של הרכב, אשר משקלל מגוון פרמטרים שונים. במידה ואתם מתכננים או מתלבטים האם לרכוש רכב משומש