האם יש מצבר לרכב חשמלי והאם הוא עובד כמו מצבר של רכב רגיל?

הרכבים החשמליים כבר יוצרים מהפכה של ממש בעולם שוק הרכבים העולמי, הסדר הישן אליו הורגלנו פשוט מתפורר לנו מול העיניים, מנועי הבנזין והסולר הולכים ומאבדים אחיזה בשוק וככל הנראה לאורך זמן הם ייעלמו מהכבישים בהדרגה. מנועי החשמל פועלים בצורה שוה וחשוב להבין זאת ולהיערך לכך בהתאם.

 

רכב חשמלי שונה מרכב בנזין, עדין לא כולם הפנימו

הרכבים החשמליים משתלטים על חיינו והופכים להיות יותר ויותר בעלי נוכחות על הכבישים בארץ. עם זאת נדמה שרבים עדיין לא מבינים את המשמעות העצומה של המהפכה הזאת. בראש ובראשונה זוהי מהפכה בתרבות הצריכה שלנו, התלות שלנו בתחנות הדלק למעשה הולכת ופוחת וכנראה שלא ירחק היום ובמקום משאבות דלק, נראה יותר ויותר עמדות טעינה לרכבים חשמליים.

השינוי האקולוגי הוא ככל הנראה צעד חשוב במלחמה בהפחתת גזי החממה. אך עדיין רבים לא ממש מבינים את הרעיון הבסיסי העומד מאחורי הרכב החשמלי, מדובר על שינוי עצום בהיבט המכני של הרכב, המנועים מבוססי הבנזין והסולר פועלים באופן שונה ממנועי הרכב החשמלי, ומכאן גם שההתייחסות לחלקים השונים של הרכב היא שונה.

רכב חשמלי

האם יש מצבר לרכב חשמלי והאם הוא עובד כמו מצבר של רכב רגיל?

כאמור רכבים חשמליים הופכים להיות יותר ויותר פופולאריים מכל הסיבות הנכונות, אם זאת רבים כאמור לא מפנימים את ההבדל העיקרי בין שני סוגי הרכבים הללו, וזהו המצבר והסוללה של הרכב החשמלי השונה במהותו מזה של רכב המונע על ידי בנזין או סולר.

ההבדל הראשון, המשמעותי והבסיסי ביותר הוא בכך שהמצבר של רכב בנזין מטעין את עצמו במהלך הנסיעה על ידי פעולת האלטרנטור, זוהי למעשה סוללה חזקה מאד שחיי המדף שלה מוגבלים בהתאם למספר הקילומטרים או השנים שחולפות ואפשר בקלות להחליף אותו כאשר הוא מתרוקן סופית, לעומת רכבים חשמליים אשר המצברים שלהם נטענים באמצעות מקורות כוח חיצוניים הבאים ליידי ביטוי בדמות עמדות הטעינה שאנו רואים יותר ויותר ברחבי הארץ. על מנת להבין יותר על היתרונות של המצבר ברכבים החשמליים, תוכלו למצא מידע נוסף לאתר של חברת אנרג'י טו קאר (Energy2car).

 

הטענה תוך כדי תנועה מול הטענה מראש

ההטענה של הרכבים החשמליים היא חלק מהותי ביכולת להפעיל אותם, אם המצבר יהיה ריק, או אז הרכב לא יוכל לנסוע, הרכבים החשמליים חייבים שהמצברים שלהם יהיו טעונים על מנת לאפשר נסיעה, במהלך הנסיעה עצמה הם משתמשים בחשמל הצבור ואין ביכולתם לייצר מצב של טעינה מחודשת.

אולם על מנת לאפשר להם נסיעה לטווחים ארוכים יותר הם בעלי כוח רב יותר המספיק להם למאות רבות של קילומטרים. הדרך המקובלת וכיום היחידה היא הטענת הרכבים החשמליים עמדות טעינה ייעודיות. באתר של חברת אנרג'י טו קאר (Energy2car) תוכלו למצא פתרונות אפשריים להטענה של רכבים חשמליים ועמדות טעינה ייעודיות.

מכונית חשמלית

תוכן עניינים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך